یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی / قم

حوزه / مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه گفت: یکی از درس‌هایی که امام صادق(ع) به ما می‌دهد این است که از خود برتر بینی دوری کنیم و در میان مردم باشیم و باهم اخوت و صمیمیت، همدلی و مساوات داشته باشیم تا از نفوذ شیطان در خود جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه، امروز در جمع عزاداران و سوگواران امام صادق (ع) در مسجد امام خمینی شهرستان میناب، اظهار داشت: در روایتی از حضرت صادق(ع) آمده است که : «قَالَ‌ إِبْلِیسُ‌ لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَیْهِ لِجُنُودِهِ إِذَا اسْتَمْکَنْتُ مِنِ ابْنِ آدَمَ فِی ثَلَاثٍ‌ لَمْ أُبَالِ مَا عَمِلَ فَإِنَّهُ غَیْرُ مَقْبُولٍ مِنْهُ/ ابلیس لعنت الله می‌گوید: من سه کار انجام می‌دهم که اگر او بعد از آن، اعمال زیادی هم انجام دهد، تا دلش می‌خواهد نماز بخواند و عبادت کند، بلند شود نماز شب بخواند، مسجد و هیئت برود، دیگر برای من مهم نیست. چون می‌دانم که اعمالش، مقبول نیست.»

وی افزود: نخست کسی کار نیک انجام می‌دهد و آن را زیاد می‌پندارد و کیفیت عمل خود را از دست می‌دهد. «إِذَا اسْتَکْثَرَ عَمَلَه، او را به کثرت عمل گرفتار می‌کنم.»

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه بیان کرد: دومین عمل از کسانی که اعمالش مقبول نیست مربوط به کسی است گناهی را که انجام داده فراموش می‌کند و مشخص نیست که این انسان بخشیده شده است یا نه؟ «وَ نَسِیَ ذَنْبَهُ / کاری می‌کنم که گناهش را فراموش کند.»

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی ادامه داد: یکی از دلایل عمده گناه در جامعه، فراموشی یاد خدا است که سبب می‌شود انسان در باتلاق گناه بیفتد.

وی اظهار کرد: عجب و برتر بینی نیز یکی از گناهانی است که سبب می‌شود اعمال انسان نزد خدای متعال قبول نشود، اگر انسان خود را از دیگران برتر دانست، دچار خسران و زیان خواهد شد. «وَ دَخَلَهُ الْعُجْبُ/ او را داخل در عُجب می‌کنم.»

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: یکی از درس‌هایی که امام صادق(ع) به ما می‌دهد این است که از خود برتر بینی دوری کنیم و در میان مردم باشیم و باهم اخوت و صمیمیت، همدلی و مساوات داشته باشیم، تا از نفوذ شیطان در خود جلوگیری کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی یادآور شد: دشمن به دنبال ضربه زدن به مظاهر دینی است، حوزه‌های علمیه، طلاب و جوان متدین اینها نماد دین هستند و سبب تقویت آن می‌شوند و مانند درختی تنومند در مقابل دشمن ایستادگی می‌کنند.

وی افزود: یکی از راه‌های حمایت از دین، تقویت حوزه‌های علمیه است، نه از طریق مالی، بلکه با تقویت نیروی انسانی، در جهت کسب علوم دینی و هدایت مردم و نشر ارزش‌های اسلامی در جامعه.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha