شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت‌الله مقتدایی

حوزه/ رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران با بیان جاری و ساری بودن ثواب آموزش در حوزه دین، گفت: در این کار با عشق و علاقه فعالیت کنید و دیگران را برای حضور در این عرصه تشویق کنید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله مرتضی مقتدایی در اجلاس مدیران استانی حوزه های علمیه خواهران که در مرکز مدیریت حوزه خواهران در قم برگزار شد، اظهار داشت: با شوق و شور به کار خود ادامه دهید و خسته نشوید.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حوزه علمیه خواهران را نعمتی برای جمهوری اسلامی دانست و افزود: کاری که شما در کشور برای امت اسلامی انجام می‌دهید برای مردم و برای شما برکت است.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: شما مبانی اسلام و شریعت را به مردم آموزش داده و توصیه‌های اخلاقی برای مردم دارید و این نعمتی است که برای شما نیز برکاتی دارد و در روایات آمده است کسی که احکام اسلامی را در جامعه تعلیم می‌دهد تا مادامی که آن شخص به آن خیر عمل می‌کند گوینده نیز در ثواب آن عمل شریک است.

وی یادآور شد: شما به عنوان اساتید معنوی و مذهبی مردم در ثواب عمل مردم شریک هستید و امام تأکید می‌کند حتی اگر آموزش شما توسط متعلّم شما به دیگری نیز انتقال پیدا کند باز شما در این ثواب شریک خواهید بود و این نعمت و برخورداری در ثواب منقطع نمی‌شود.

آیت الله مقتدایی تأکید کرد: باید برای این نعمت شاکر بود، زیرا خداوند شما را در جایی قرار داده است که می‌توانید از این ثواب عمل حتی بعد از مرگ خود نیز شریک باشید و این نعمت دامنه دار و جاری، همیشه برای شما باقی می‌ماند.

وی در پایان ضمن دعا برای موفقیت و سلامت طلاب، تصریح کرد: در این کار با عشق و علاقه فعالیت کنید و دیگران را برای حضور در این عرصه تشویق کنید و این روایت را همیشه در خاطر داشته باشید و به دیگران نیز گوشزد کنید تا علاقه جامعه برای حضور در مدارس علمیه بیشتر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha