پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه برازجان

حوزه/ امام جمعه برازجان گفت: سلامت جسم و روان مهمترین ابزار تکامل انسان است و از دیدگاه اقتصادی نیز از اهمیت قابل‌ توجهی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان صبح امروز در دیدار با مسئولین حوزه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، اظهار داشت: بحث سلامت مقوله بسیار مهمی در جامعه اسلامی است و اهتمام به سلامت عمومی در دین مبین اسلام مورد تأکید فراوان قرار گرفته است.

وی با اشاره به حدیث حضرت محمد (ص) که می‌فرمایند (نعمتان مجهولتان الأمن و العافیه)، سلامت و امنیت دو نعمت‌اند که قدرشان مجهول است، گفت: سلامت و امنیت در جامعه‌ تکمیل کننده همدیگر هستند.

امام جمعه برازجان تصریح کرد: تمام فعالیت‌های نظامی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی مدیون سلامت است، موضوعی که ما در شیوع بیماری کرونا آن را با تمام وجود لمس کردیم و با آن مواجه شدیم.

وی افزود: سلامت جسم و روان مهمترین ابزار تکامل انسان است و از دیدگاه اقتصادی نیز از اهمیت قابل‌ توجهی دارد.

حجت الاسلام مصلح ادامه داد: در دین اسلام و قرآن، راهنمایی‌ها، ارشادات و پندها و نصایح گهرباری آمده است که توجه و تبعیت از آن نقش غیرقابل‌ انکاری در ایجاد یک زندگی سالم دارد.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً می‌توان با سبک زندگی سالم، سلامت را در جامعه ارتقا داد و علاوه بر سلامت جسم، روان انسان را نیز کامل کرد.

امام جمعه برازجان با تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش‌های حوزه بهداشت و درمان شهرستان، تأکید کرد: با توجه به شعار هفته سلامت (سلامت برای همه با پزشک خانواده)، هم‌افزایی جهت تحقق سلامت جامعه لازم است و باید تمامی دستگاه‌های اجرایی دست در دست هم دهند تا زمینه بهره‌مند شدن مردم از خدمات حوزه بهداشت و درمان فراهم شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha