دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بی

حوزه / امام جمعه کاشان گفت: بچه‌های تالاسمی با دل‌های پاکی که دارند، گاهی از موارد کارهایی انجام می‌دهند که بزرگ ترها نمی‌توانند انجام نمی‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شب گذشته در مراسمی با حضور کودکان تالاسمی در فرهنگ سرای مهر، اظهار داشت: پیامبر(ص) در روایتی می‌فرمایند: بیشتر کسانی که به بهشت می‌روند، خالص هستند و اهل مکر و حیله نیستند.

وی با اشاره به اینکه در یکی از سفرهای مقام معظم رهبری به قم، یکی از دانش آموزان مدارس استثنایی به رهبر انقلاب نامه‌ای نوشت، گفت: او در نامه نوشته بود که "من شما را دوست دارم و در پایین نامه نیز شماره منزل و اسم خودش را نوشت و نامه را به یکی از همراهان رهبری داد، چند روز بعد، روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی مقام معظم رهبری با منزل او تماس گرفته و جواب نامه را داده و از او تشکر کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یادآور شد: بچه‌های تالاسمی با دل‌های پاکی که دارند، گاهی از موارد کارهایی انجام می‌دهند که بزرگ ترها نمی‌توانند انجام نمی‌دهند.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه تکلیف هر کس به اندازه قدرت یادگیری او است، خاطرنشان کرد: در استفتائات رهبر معظم انقلاب سوالی مطرح شده است که فرزندی دارم با این بیماری‌ها و مشکلات، برای نماز چکار کند؟ و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند: به اندازه‌ای که فهم و قدرت یادگیری دارد یاد بگیرد و انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه مربیان باید شرح صدر داشته باشند، تصریح کرد: فرض کنید مسافری به کاشان آمده و آدرس باغ فین را سوال می‌کند، شما به او آدرس می هید که این هدایت عام است، ولی یک وقت شما با موتور یا ماشین حرکت می‌کنید و او پشت سر شما می‌آید تا به مقصد برسد، این هدایت خاص است.

امام جمعه کاشان ادامه داد: در اصطلاح فنی، به نمونه اولی ارائه طریق (نشان دادن راه) و به دومی ایصال الی المطلوب می‌گویند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اظهار کرد: پدران، مادران، مربیان و مدیران، این بچه‌ها وسیله‌ای هستند که خداوند به شما شرح صدر بدهد و بعد از شرح صدر، هدایت ویژه برای شما داشته باشد، بنابراین بهتر است که به این بچه‌ها اینگونه نگاه کنید.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha