جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ فعال فرهنگی، راه اصلاح از انحرافات را تقویت اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی افراد جامعه دانست و گفت: سالم‌سازی و پاک‌سازی محیط جامعه از افراد منحرف و ابزار و وسایل آلوده و لباس‌های مد غربی، یک ضرورت است.

خانم حلیمه حسین‌بکی  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در مازندران، در رابطه با مقابله با انحرافات جامعه، اظهار داشت: عفاف و حجاب از واجبات شرعی است و پدیده بی‌حجابی به عنوان یک معضل اجتماعی، باید به همت کارشناسان مذهبی ریشه‌کن شود.

وی افزود: دلایل و زمینه‌های شکل‌گیری بدحجابی در جامعه به عوامل مختلفی مرتبط است که از جمله این دلایل، میل به دیده شدن در نهاد زن، ناآگاهی و نقصان معرفتی شخص بدحجاب، فساد اخلاقی، بیماری‌های روحی روانی و جامعه‌پذیری افراطی بانوان است.

فعال فرهنگی یادآور شد: دشمن با شعار زن، زندگی، آزادی، به دنبال دور کردن بانوان مسلمان از هویت اصیل خود است و لذا باید با آگاهی بخشی به دختران و نسل جوان از پیشروی بدحجابی در جامعه جلوگیری کرد.

وی تأکید کرد: تهاجم فرهنگی دشمن و گسترش روحیه‌ غرب‌گرایی و غرب‌زدگی و خلأ فرهنگی در جامعه و از همه مهم‌تر ضعف و ناهماهنگی نهادهای اجتماعی، بر رشد بد حجابی در جامعه تأثیر به سزایی داشته است.

فعال فرهنگی بیان کرد: هر یک از نهادهای اجتماعی همچون خانواده، مدرسه و دیگر ارگان‌ها، چگونگی حرکت فرهنگی یک جامعه را مشخص می‌کنند که اگر به وظایف خود در راستای اهداف اسلامی پایبند باشند، بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه پدیدار نخواهد شد.

وی راه اصلاح از انحرافات را تقویت اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی افراد جامعه دانست و گفت: سالم‌سازی و پاک‌سازی محیط جامعه از افراد منحرف و ابزار و وسایل آلوده و لباس‌های مد غربی، یک ضرورت است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha