یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جلسه دفاعیه پایان نامه سطح ۳

حوزه/ دفاعیه پایان نامه سطح ۳ با عنوان «بررسی شبهات جدید حجاب از منظر آیات و روایات» در مدرسه تخصصی امیرالمؤمنین علیه السلام بیرجند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، چهاردهمین جلسه دفاعیه پایان نامه سطح ۳ با عنوان «بررسی شبهات جدید حجاب از منظر آیات و روایات» در مدرسه تخصصی امیرالمؤمنین علیه السلام بیرجند برگزار شد که توسط داور حجت الاسلام محمد علی ریحانی نیا، مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. علاقه‌مندان به حضور در جلسه نیز به صورت مجازی شرکت کردند.

تدوینگر این پایان‌نامه حجت الاسلام محمد دره‌کی ضمن تشکر و قدردانی از اساتید راهنما و مشاور ابراز داشت: مسئله حجاب از ضروریات فقه اسلامی به شمار می‌رود و در قرآن و روایات مورد تأکید قرار گرفته است. اجرای این حکم اسلامی دارای اثراتی مطلوب بر فرد و جامعه بوده و بی‌توجهی به آن پیامدهای نامطلوبی دارد.

حجت الاسلام دره‌کی افزود: مخالفان اسلام پیوسته درصدد القای شبهاتی نسبت به این موضوع و گسترش دادن پدیده بی‌ حجابی و بدحجابی هستند تا بتوانند از این راه به اهداف شوم خود که هدف قرار دادن اصل نظام و انقلاب است دست یابند.

وی در بیان فلسفه حجاب و پوشش در اسلام، تصریح کرد: اگر عفت و پوشش صحیح در جامعه نباشد، هرکدام از مرد و زن همچون آتش‌ و پنبه به‌ سوی هم نزدیک می‌شوند و شعله‌ور می‌گردند. روشن است که دود سیاه چنین آتشی به چشم همگان آسیب می‌رساند و موجب فسادهای گوناگون و زمینه‌ سازی برای جرائم و بزهکاری‌های مختلف خواهد شد.

حجت الاسلام محمد دره کی در پایان به بخش مهمی از این اثر علمی پرداخت و افزود: حجاب و پوشش زن و مرد یک سنگر نیرومند برای جلوگیری از ظلم و ستم و تجاوز به حقوق همدیگر است که اگر نباشد؛ همان بلایی بر سر زن خواهد آمد که امروز دنیای غرب و غرب‌ زدگان به آن گرفتار هستند که به‌ حق و انصاف می‌توان گفت، خسارتی که از راه بی‌ حجابی و بدحجابی دامن‌گیر آن‌ها شده به‌ قدری زیاد است که هیچ خسارتی را نمی‌توان با آن مقایسه کرد.

گفتنی است تدوینگر این پایان‌نامه از راهنمایی و مشاوره‌ حجت الاسلام جواد ایروانی در مقام استاد راهنما و مصطفی فروتن تنها در مقام استاد مشاور، بهره برده است.

چهاردهمین جلسه دفاعیه پایان نامه سطح ۳ مدرسه علمیه تخصصی امیرالمؤمنین (ع) برگزار شد

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha