دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کرسی علمی

حوزه/ کارشناس پژوهش مدیریت حوزه علمیه استان بوشهر گفت: به همت پژوهش سرای علوم انسانی اسلامی حوزه علمیه استان بوشهر ۱۱ کرسی علمی ترویجی در سال جاری برگزار شده است.

محمد احمدنیا کارشناس پژوهش مدیریت حوزه علمیه استان بوشهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه اظهار داشت: به همت پژوهش سرای علوم انسانی اسلامی حوزه علمیه استان بوشهر ۱۱ کرسی علمی ترویجی در سال جاری برگزار شده است که آخرین آن با موضوع تحلیلی بر چیستی علوم انسانی اسلامی با تاکید بر دیدگاه استاد شریفی بوده است.

وی در تشریح جزئیات این برنامه گفت: در این جلسه حجت الاسلام مهدی جمالی از روحانیون استان و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان بوشهر به عنوان ارائه دهنده و نیز حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان و حجت الاسلام عبدالزهرا نجفی از اساتید مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر به عنوان ناقد در این جلسه حضور داشتند.

احمدنیا با اشاره به عناوین این ۱۱ کرسی علمی ترویجی گفت: این کرسی‌ها با عناوینی همچون بررسی فقهی حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، بازتاب اعمال شایسته و ناشایست انسان بر طبیعت از دیدگاه قرآن، بررسی تطبیقی رابطه علم و دین از دیدگاه آیت الله مصباح و دکتر ایان باربور، جستاری در آیین بودا (مقایسه رنج از دیدگاه اسلام و آیین بودا)، بررسی جایگاه حجاب در ادیان زرتشت، یهودیت، مسیحیت و اسلام و واکاوی نقش معنویت دینی و معنویت مدرن در معنا بخشی زندگی انسان در محافل حوزوی و دانشگاهی و تحلیلی بر چیستی علوم انسانی اسلامی با تاکید بر دیدگاه استاد شریفی بوده است.

کارشناس پژوهش مدیریت حوزه علمیه استان بوشهر گفت: یکی از برنامه های کاربردی شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در حوزه های علمیه و دانشگاه ها است که بعد از برگزاری کرسی به ارائه دهندگان و ناقدین گواهی علمی اعطا می شود.

وی افزود: حوزه علمیه استان بوشهر توانسته فضای علمی مفیدی را بین اساتید حوزه و دانشگاه ایجاد کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha