چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 1085649
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/کارشناس مذهبی گفت: مبارزه با منکر وظیفه هر شخص مؤمنی است و اهمیت این مسأله آنقدر زیاد است که سر مبارک امام حسین(ع) به بالای نیزه برود و ناموس پیامبر(ص) را به اسارت ببرند، اما با منکر مبارزه شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام سید حسین خادمیان روز سه شنبه در نشستی با عنوان "تحلیل الگوی قرآنی در مواجهه با انحرافات اخلاقی با محوریت عفاف و حجاب" در جمع کادر و طلاب مدرسه علمیه خواهران امام حسین (ع) چالوس، با اشاره به روایتی از پیامبر(ص)، اظهار داشت: دشمن، با خلق و جابه‌جایی واژه‌ها به جنگ با دین و مکتب آمده و به دلیل بیگانه بودن ما به اولیات این مسأله، گاهی حرفی زده می‌شود که دشمن از آن سوء استفاده می‌کند.

کارشناس مذهبی تأکید کرد: در موضوع حجاب چند انحراف و شبهه وارد می‌شود، اولا آیا این حجاب یک وظیفه شرعی برای مکلف است؟ ثانیا آیا حکومت اجازه دارد در بحث حجاب ورود کند؟ و ثالثا اگر حجاب یک واجب شرعی و کشف آن یک منکر محسوب می‌شود، آیا نهی از منکر در این خصوص واجب است؟

وی تصریح کرد: در همه این موارد در صورت مسلط نبودن به تاریخ اسلام و سیره اهل بیت(ع)، نمی‌توانیم پاسخگوی هیچ کدام از این مسائل باشیم.

کارشناس مذهبی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، مبنی بر اینکه بی‌حجابی هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی است، گفت: امروز کشف حجاب فقط یک منکر عادی نیست، بلکه دشمن قصد دارد با این کار اصل دین را بزند، با اصل نظام و حکومت اسلامی در افتد و معارف اسلام را نابود سازد.

حجت الاسلام خادمیان، خاطرنشان کرد: حجاب مثل تمام وظایف مشخصه برای مکلف وضع شده و باید به آن معطوف بود، بنابراین با کسانی که این واجب شرعی را ترک می‌کنند باید برخورد شود.

وی یادآورد شد: مبارزه با منکر وظیفه هر شخص مؤمنی است و اهمیت این مسئله آنقدر زیاد است که سر مبارک امام حسین(ع) به بالای نیزه برود و ناموس پیامبر(ص) را به اسارت ببرند، اما با منکر مبارزه شود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha