پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تریبون آزاد

مسئول واحدقرآن و تهذیب حوزه علمیه اصفهان از برگزاری اولین جلسه تریبون آزاد با موضوع عفاف و حجاب در مدرسه علمیه جده بزرگ در ۲۰ اردیبهشت ماه خبر داد.

حجت الاسلام مجتبی امیریان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، در مورد اظهار کرد: به همت معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان ، اولین جلسه تریبون آزاد با موضوع «عفاف و حجاب ، وظیفه طلاب در ترویج آن» در مدرسه علمیه جده بزرگ اصفهان برگزار می شود.

وی در مورد اهداف برگزاری این تریبون بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی، چارچوب اصول و مبانی روش‌های اجرایی گسترش فرهنگ عفاف را در بهمن ماه سال ۱۳۷۶ تصویب کرد و در مرداد سال ۱۳۸۴ نیز، راهبردهای گسترش فرهنگ عفاف در چارچوب اصول و مبانی و روش‌های اجرایی گسترش فرهنگ عفاف توسط این شورا به تصویب رسید و۲۶ دستگاه مکلف شدند مبحث حجاب و عفاف را پیگیری نمایند که نام حوزه علمیه در این لیست نیست.

مسئول واحد قرآن و تهذیب حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: ولی طلاب حوزه علمیه از باب احساس وظیفه شرعی و انسانی، خواستار انجام وظیفه و یاری رساندن به مسئولین در این عرصه بوده، در همین راستا و نظر به اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر یکی از متولیان این امر است، دبیر این ستاد در اصفهان میهمان تریبون آزاد خواهد بود.

وی در مورد کیفیت برگزاری این جلسه ابراز داشت: این جلسه روز چهارشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت ماه جاری با ارائه ۱۵ دقیقه ای حجت الاسلام و المسلمین محسن مظاهری ، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در اصفهان با موضوع فوق آغاز می شود و در ادامه پنج نفر از طلاب و فعالین عرصه اجتماعی سیاسی سئوالات خود را ارائه می دهند و در پایان ، استاد پاسخ می دهند.

حجت الاسلام امیریان در مورد مجریان برگزاری دوره گفت: ایده اصلی این جلسه توسط مجمع سیاسی طلاب و روحانیون اصفهان (مسطور) ارائه و با استقبال مدارس علمیه مواجه شد و براین اساس اولین جلسه در مدرسه علمیه جده بزرگ برگزار می شود و این عنوان جلسه تا پایان سال به صورت مستمر برگزار خواهد شد.

وی در پایان در مورد گروه مسطور افزود: به همت معاونت تهذیب و تبلیغ فراخوانی برای برگزاری دوره های سیاسی از سال ها قبل انجام شد که با استقبال تعداد زیادی از طلاب و علاقمندان این عرصه روبرو شد ، پس از مصاحبه، تعدادی پذیرفته شدند و دو دوره در چهارسال با حضور برترین اساتید سیاسی کشور برگزار گردید که خروجی آن طلاب با مجوز معاونت تهذیب و تبلیغ این مجمع سیاسی را تاسیس و با حمایت این معاونت اقدام به برگزاری برنامه های سیاسی می کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha