چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
آرش رجبی

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران از اجرای کلان طرح تحول معاونت فرهنگی حوزه های علمیه خواهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین آرش رجبی در اجلاس مدیران استانی حوزه های علمیه خواهران که در مرکز مدیریت حوزه خواهران در قم برگزار شد از اجرای کلان طرح تحول معاونت فرهنگی حوزه های علمیه خواهران خبر داد و اظهار داشت: نقش معاونان فرهنگی در اجرای این طرح بسیار مهم است و برای اجرای برنامه‌های جدید فرهنگی نیاز به مشارکت همه معاونت‌ها بوده و باید این طرح جدید به صورت تیمی اجرایی شود.

وی، مأموریت کلان طرح جدید را تبیین کرد و افزود: در طرح جدید اداره کل‌ها با ماموریت‌های کلان به تفکیک، آغاز به کار کرده‌اند.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: تمرکز بر امور طلاب مدارس علمیه و ارتقاء شاخص های تذهیبی، تربیتی و خانوادگی آنان ماموریت جدید معاونت فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در اداره کل تهذیب و تربیت است.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی، ساختار جدید در اداره کل تهذیب و تربیت را دارای سه اداره معرفی کرد و گفت: در اداره مطالعات و برنامه ریزی تربیتی به تبیین نظام جامع تربیتی و اقدام در جهت پیاده سازی ساحت‌ها با مشارکت بخش‌های ذیربط پرداخته شده است.

وی به ماموریت اداره معارف و اهل بیت(ع) ‍پرداخت و تصریح کرد: در این اداره به ترویج معارف و اهل بیت(ع) با رویکرد اعتقادی و اخلاقی توجه شده است.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: در سومین اداره تشکیل شده برای سبک زندگی و تعالی خانواده با ماموریت رسیدگی به امور سلامت و ازدواج طلاب برنامه ریزی شده است.

وی گفت: یکی دیگر از اداره کل‌های زیرنظر معاونت فرهنگی اداره کل شبکه سازی و راهبری فرهنگی تبلیغی است که در سه اداره ماموریت کلی ساماندهی، شبکه سازی و آموزش مهارتی مبلغان و دانش آموختگان را دنبال می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی برگزاری دوره‌های توانمندسازی مبلغان را نیز مطرح و تأکید کرد: توانمندی طلاب خواهر در طرح جدید دیده شده و دوره های آموزشی متعددی برای مبلغان برگزار خواهد شد به طوری که بسیاری از برنامه‌ها در استان‌ها به راحتی اجرا شود و نیاز به ستاد نباشد.

وی سومین اداره کل مطالعات و مهندسی را با ماموریت مطالعات ناظر به عمل، رصد، آسیب شناسی و مهندسی فرهنگی عنوان و بیان کرد: در این اداره کل دو اداره مطالعات فرهنگی و اداره پایش و پیامدسنجی فعالیت خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha