جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حسن رمضانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رمضانی گفت: توحید، انسان را از بندگی نفس و شهوات و دنیا، رها کرده و بنده خدا می کند و این همان ندای ملکوتی « قولوا لا إله إلا الله، تفلحوا» است که پیامبر(ص) منادی به این ندا بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حسن رمضانی، رئیس هیئت مؤسس مؤسسه علمی تربیتی آوای توحید و استاد و پژوهشگر برجسته حوزه علمیه قم، با اشاره به افتتاح شعبه اصفهان موسسه آوای توحید ضمن تقدیر از دست اندرکاران موسسه آوای توحید با اشاره به مفهوم آوای توحید گفت: آوای توحید در برابر آوای شرک است.

وی ادامه داد: آوا یعنی نغمه ملکوتی و دوست داشتنی، آوای توحید یعنی نغمه ای الهی و ملکوتی که انسان ها را از حضیض حیوانیت و طبیعت به اوج انسانیت و الوهیت می رساند.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی تصریح کرد: توحید انسان را از بندگی نفس و شهوات و دنیا رها کرده و بنده خدا می کند و این همان ندای ملکوتی « قولوا لا إله إلا الله، تفلحوا» است که پیامبر(ص) منادی به این ندا بود و پیش از رسول خدا نیز خود خدا این ندا و آوا را توسط اولیا خود به گوش افراد بشریت رسانید.

وی با اشاره به حدیث «کَلِمَةُ لا اِلهَ اِلاَّ اللّهُ حِصْنی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنی اَمِنَ مِنْ عَذابی» افزود: توحید دژ است و هرکس در این دژ وارد شد از هرگونه عذاب و شکنجه و آفات در دنیا و آخرت نجات پیدا خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: همه خیرهایی که نصیب بشریت می شود از توحید نشات گرفته و همه بدبختی هایی که نصیب بشر می شود از شرک سرچشمه می گیرد.

وی ادامه داد: منظور از توحید گاهی بندگی نفس، توحید رب و توحید اله است که انسان به راحتی می تواند به آن برسد، اینکه خالق یکی است و معبود و رب یکی است، با فکر و اندیشه و تامل و تحقیق به راحتی می توان پی برد اما گاهی توحید یعنی یک حقیقت یکپارچه که همه به هم پیوسته و در هم تنیده است همانند سکه ای که دارای دو رو است:یک رو خلق و یک رو حق و این می شود توحید ناب .

رئیس هیئت مؤسس مؤسسه علمی تربیتی آوای توحید با اشاره به معنای توحید ناب تصریح کرد: با وجود کثرات موجود، ازجمله آسمان و زمین و انسان و خزنده و چرنده و ... زمانی که بتوانیم به همه اینها وحدت ببخشیم و در همه آنها یک حقیقت را حاضر و ظاهر ببینیم توانسته ایم به توحید ناب دست یابیم.

وی ادامه داد: کثرات به معنای بت و اصنام هستند از جمله مال و مقام و پست و فرزند و همسر که عشوه گری می کنند و می خواهند انسان را به سمت خود جذب کنند اما دستیابی به حقیقتی که در همه اینها ظاهر شده کار ساده ای نیست و کار کسانی است که در مراکزعلمی و دینی مثل موسسه آوای توحید با آن آشنا می شوند و سپس به دیگران منتقل می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی با اشاره به این سیرملکوتی تصریح کرد: در آغاز راه ابتدا باید بفهمیم که در هرجایی هستیم حاضر و ظاهر اوست و به هر سو رو کنیم وجه الله را دیده و تجلیات حق را مشاهده کنیم و از بت و بت پرستی نجات پیدا کنیم.

وی ادامه داد: حرکت در این مسیر هم تلاش علمی و هم ریاضت عملی می خواهد باید پاک باشیم و پاک زندگی کنیم، پاک بخوریم و پاک بشنویم و پاک ببینیم که اگر چنین نباشد اهل معرفت نخواهیم شد.اگر انسان عملا اهل ریاضت باشد و پاک زندگی کند به این حقیقت ناب می رسد و می تواند دیگران را هم تربیت کند و این همان انتظاری است که از علما می رود.

لازم به ذکر است موسسه علمی تربیتی آوای توحید به مرکزیت شهر مقدس قم به ‌منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی- عملی و انجام پژوهش‌هایی در زمینه علوم عقلی، حکمت و معرفت و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه‌های سبک زندگی توحیدی و اجتماعی سازی علوم معرفتی خدمات گسترده‌ای را انجام داده است که ایجاد مراکز آموزش مجازی، مرکز بین الملل، مدرسه حضوری و مراکز پژوهشی از جمله این خدمات است و دارای شعبه هایی در کشور از جمله شیراز و اصفهان می‌باشد.جذب بیش از ۳۵ هزار دانش‌پژوه از جمله فعالیت های آموزشی و پژوهشی این موسسه است که تاکنون پنج هزار نفر فارغ‌التحصیل به‌ صورت بلندمدت داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha