جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر نوائی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین نوایی گفت: حوزه علمیه خراسان دارای ظرفیت عظیم در مجتهد پروری و برخوردار از بیش از هزار نفر نخبه و مستعد برتر است که طی سال های اخیر خوش درخشیده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، کرسی علمی ترویجی با موضوع «نقشه راه تحصیل اجتهاد» با ارائه حجت الاسلام والمسلمین سیدمنذر حکیم و نقد حجج اسلام والمسلمین عبدالحمید واسطی و مرتضی نوروزی و دبیری حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر نوایی، امروز در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر نوایی در این جلسه با بیان این که بحث ارائه شده پیرامون مسئله اجتهاد بعنوان یکی از اساسی ترین مبانی و دلایل شکل گیری حوزه های علمیه در عصر غیبت است، گفت: اجتهاد به عنوان اصل، مبنا و اساس در استخراج آموزه ها و روزآمدی شریعت است.

وی با بیان این که در این جلسه استاد سید منذر حکیم به تبیین دیدگاه ها در باب اجتهاد و همچنین فرایند اجتهاد پرداخته، اظهار کرد: حوزه علمیه خراسان دارای ظرفیت عظیم در مجتهد پروری و برخوردار از بیش از هزار نخبه و مستعد برتر است که طی سال های اخیر خوش درخشیده اند.

حجت الاسلام والمسلمین نوایی با بیان این که فلسفه وجودی مدرسه عالی فقاهت مجتهد پروری است و در این زمینه سال های اخیر اقدامات خوبی صورت گرفته است، عنوان کرد: حتی بر اساس نقشه راه دروس خارج حوزه علمیه خراسان نیز کار معطوف و منحصر به مجتهد پروری است.

در این جلسه حجج اسلام والمسلمین عبدالحمید واسطی و مرتضی نوروزی هریک به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha