شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جلسه طلاب و فضلای استان البرز

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری در جلسه طلاب و فضلای البرز به ارائه توضیحاتی پیرامون ماجرای خودروهای شاسی بلند پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در جلسه طلاب و فضلای استان البرز که در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی برگزار شد، سخنان خود را با پاسخ به پرسشی پیرامون موضوع خودروهای شاسی بلند آغاز کرد و اظهار داشت: دادن خودروهای شاسی بلند از سوی وزیر سابق صمت، دکتر فاطمی امین به نمایندگان مجلس، ۱۰۰ درصد کذب است و هم ساحت دولت و هم ساحت مجلس بما هو دولت و بما هو مجلس از این اتهامات پاک است؛ البته شاید گاهی یک نماینده مجلس، خطایی را انجام دهد؛ اما نباید خطای او را به نام مجلس نوشت.

وی ابراز داشت: نکته بعدی درباره این خودروها به این صورت است که هیچ اقدام سیستمی برای دادن ماشین شاسی بلند به برخی از نمایندگان مجلس یا کارکنان مجلس صورت نگرفته است؛ بلکه آنچه در گزارش آقای درویشیان، دستیار ویژه رئیس جمهور آمده، به این صورت بوده که به نمایندگان مجلس دهم (هفت سال قبل) گفتند که ما تا سقف ۵۰ میلیون تومان به شما وام می دهیم و شما می توانید با این وام، برای خود خودروی ایرانی تهیه کنید و در آن زمان پژو ۴۰۵، سی و دو میلیون تومان بود و خود بنده هم با این وام، همین ۴۰۵ فعلی را که استفاده می کنم، خریداری کردم و قرار بود، اگر ماشینی بالاتر از این مبلغ خریداری می کنند، خود نمایندگان به صورت نقد پرداخت کرده و تنها شاسی بلندی که نمایندگان مجلس گرفتند، خودروی هایما بوده که در آن زمان به صورت قانونی دریافت کرده اند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: یقینا نماینده مجلس نیازمند یک خودرو است تا بتواند رفت و آمد و سرکشی خود را با آن خودرو انجام دهد و در قانون، نماینده مجلس هم ردیف وزیر است.

توضیحات نماینده قم درباره ماجرای خودروهای شاسی بلند

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری بیان داشت: هیچ ماشین رایگان و سازمانی به نمایندگان مجلس داده نشده و فقط در آن زمان، وامی به نمایندگان مجلس داده شده تا بتوانند ماشینی برای خود تهیه نمایند.

وی اظهار داشت: خودرویی که نمایندگان مجلس در هفت سال قبل گرفتند، اصلا مربوط این دولت نبود؛ اما در پایان دولت قبلی و در دوران آقای رزم حسینی، خودروسازی بهمن دو خودروی فیدلیتی و دیگنیتی را تولید کرده و با دستگاه ها و وزارتخانه ها مختلف مکاتبه کرد که ما این دو خودرو را تازه تولید نموده و اگر کسی قصد خریداری نقدی این خودرو را دارد، ما می توانیم این کار را برای شما انجام دهیم و اطلاع رسانی رسمی هم برای این موضوع در مجلس شورای اسلامی انجام نشد؛ بلکه تبلیغاتی در پارکینگ مجلس شورای اسلامی نصب شده بود و تعدادی از نمایندگان و کارکنان مجلس بر اساس همان تبلیغات فروش، این خودروها را گرفته اند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در یکی از جمعه ها، آقای قالیباف برای سرکشی از بخش های مختلف مجلس شورای اسلامی با این تبلیغات مواجه شده و پس از اطلاع از این داستان، به شدت عصبانی شده و حتی فردی که این کار را انجام داده بود را نیز عزل کرد و قالب نمایندگان مجلس هم اصلا خبری از این ماشین ها نداشتند و از زمان آقای رزم حسینی شروع شد و تا اوائل سال ۱۴۰۱ ادامه داشت که با برخورد آقای قالیباف، این داستان به اتمام رسید.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری خاطرنشان ساخت: ربط این داستان به استیضاح وزیر صمت، کذب محض است؛ البته ما خدمت رئیس مجلس شورای اسلامی نامه نگاری کردیم که اسامی کسانی که این ماشین را دریافت کرده اند را اعلام کرده و در هر صورت شفاف سازی انجام شود که اگر تخلف صورت گرفته، با متخلفین برخورد شود و اگر تخلفی نبوده، افکار عمومی از آن مطلع گردند.

توضیحات نماینده قم درباره ماجرای خودروهای شاسی بلند

وی در پاسخ به سوالی دیگر، به گرانی های موجود در کشور اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: ما سر سوزنی در روحیه اخلاص، دلسوزی، انقلابی و پُرکار بودن آقای رئیس جمهور شک نداریم؛ اما دولت باید تلاش بیشتری برای ساماندهی وضع موجود داشته باشد و جلسات متعددی هم با ایشان و وزرا داشته ایم و مطالب را بیان می کنیم و حرف مردم را می رسانیم و اشکالات را در جلسات خصوصی بازگو کرده و خواهیم کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: این مجلس، قوانین مناسبی را برای کمک به دولت به تصویب رسانده که یکی از آنان، قانون مجوزهای کسب و کار بوده که بسیار تسهیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری در این جلسه به سوالاتی همچون: حجاب، مالیات بر عائدی سرمایه، استیضاح وزرا، شفافیت آراء مجلس، تقویت تولید داخل، زمین های قولنامه ای کشور و ... پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سید IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    9 1
    شما به عنوان نماینده مجلس حق ندارین تاکید می کنم حق ندارین به شعور مردم توهین کنین . مردم در این ماجرا همه چیز رو درک می کنن. حالا شما هی آسمون ریسمون ببافین
    • محمد رسول IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      0 7
      ایشون واقعیت ماجرا رو توضیح داده؛ اگر واقعیت رو نمی پسندیم، به نماینده مردم توهین نکنیم
  • قیمت بازار آزاد شاسی بلند در سال1401 IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    13 0
    در متن فوق چنین آمده است که با حذف برخی جملات عیناً متن فوق را کپی پیست می کنم تنها برخی جملات از داخل متن را حذف کرده ام «««در دوران آقای رزم حسینی، خودروسازی بهمن دو خودروی فیدلیتی و دیگنیتی را تولید کرده و مکاتبه کرد که ما این دو خودرو را تازه تولید نموده و اگر کسی قصد خریداری نقدی این خودرو را دارد، ما می توانیم این کار را برای شما انجام دهیم و تعدادی از نمایندگان و کارکنان مجلس بر اساس همان ، این خودروها را گرفته اند. نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: آقای قالیباف پس از اطلاع از این داستان، به شدت عصبانی شده و حتی فردی که این کار را انجام داده بود را نیز عزل کرد این ماشین ها از زمان آقای رزم حسینی شروع شد و تا اوائل سال ۱۴۰۱ ادامه داشت که با برخورد آقای قالیباف، این داستان به اتمام رسید.»»» ایشان در هیچ کجای این متن نفرمودند ماشین های شاسی بلند فوق با چه قیمتی در سال 1401 به صورت نقدی به نمایندگان مجلس فروخته می شدند که آقای قالیباف با شنیدن ماجرا به شدت عصبانی شده و فرد مسوول را عزل کرده اند. مشکل خرید ماشین شاسی بلند توسط نماینده مجلس نبود که مردم را خشمگین کرده بود مشکل این بود که نماینده مجلس قیمت نقدی که برای خرید نقدی ماشین شاسی بلند در سال 1401 پرداخت کرده است با قیمت نقدی ماشین فوق در بازار آزاد تفاوت فاحش داشته است. ایشان هم در هیچ کجای سخنرانی فوق نفرمودند قیمت نقدی پرداخت شده توسط نمایندگان و کارمندان مجلس برای خرید نقدی شاسی بلند فوق در سال 1401 چه مبلغی بوده است.