شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام‌ حسین الهی‌نژاد، رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی

حوزه/ دبیر علمی همایش بین‌المللی مهدویت و انتظار در اندیشه مرحوم آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت: "منتخب الاثر" در رأس تألیفات مهدوی این فقیه عالی‌قدر قرار دارد که باید بیش‌ازپیش به آن توجه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام حسین الهی نژاد پیش از ظهر امروز در همایش بین‌المللی مهدویت و انتظار در اندیشه آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی که در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، اظهار داشت: پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی در طی سال‌های اخیر همایش‌های مختلفی را باب نظریه انتظار برگزار کرده است که از جمله آن می‌توان به همایش نظریه انتظار در اندیشه آیت‌الله خامنه‌ای و همایش شهید سلیمانی در مکتب انتظار و مقاومت اشاره کرد.

وی ادامه داد: همایش ملی جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام الهی نژاد تأکید کرد: حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی ۲۱ اثر در زمینه مهدویت دارند که در واقع فقیهی بودند که در این زمینه تلاش‌های زیادی انجام دادند و سزاوار است که عنوان فقیه مهدوی را برای ایشان به کار ببریم.

وی بیان داشت: منتخب الاثر در رأس تألیفات مهدوی این فقیه عالی‌قدر قرارداد که باید بیش‌ازپیش به آن توجه شود.

دبیر علمی همایش بین‌المللی مهدویت و انتظار در اندیشه مرحوم آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به آغاز بکار این همایش از یک سال گذشته به دستور حجت‌الاسلام‌والمسلمین واعظی رئیس‌دفتر تبلیغات اسلامی بیان داشت: در طول یک سال گذشته ۱۱۲ مقاله به این همایش ارسال شد و ۱۶ کرسی‌های علمی دراین‌خصوص برگزار شد.

وی افزود: در مدت برگزاری همایش سه هزار صفحه تولید محتوای علمی داشتیم که در قالب خروجی و محصول همایش، ۶ جلد مجموعه مقالات، یک جلد کتاب کرسی‌های علمی و یک جلد چکیده مقالات منتشر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha