یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ کمیسیونها و اختتامییه همایش بین المللی «مهدویت و انتظار در اندیشه آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی(ره)»

حوزه/ اختتامیه همایش بین المللی مهدویت و انتظار در اندیشه آیت الله صافی گلپایگانی با حضور اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مراسم اختتامیه همایش بین المللی مهدویت و انتظار در اندیشه مرحوم حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با حضور اندیشمندان و فضلای حوزه علمیه قم در سالن همایش های معاونت فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.
حجت الاسلام یوسفیان رییس کمیسیون مبانی انتظار و مهدویت در اندیشه آیت الله صافی در این مراسم با بیان اینکه در این کمیسیون تخصصی هشت مقاله فرصت ارائه بدست آوردند، اظهار کرد: در این مقالات ماهیت شناسی انتظار از دیدگاه این مرجع تقلید مورد بحث قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در این مقالات نگاه آیت الله صافی گلپایگانی به مباحث مهدویت یک نگاه پویا و فعال و رو به جلو است و البته بحث های چالشی که در ارتباط با مهدویت وجود داشت نیز در برخی از مقالات مورد بررسی قرار گرفت.
حجت الاسلام صالحی نیز در این مراسم با بیان اینکه در کمیسیون تخصصی آثار مهدوی آیت الله صافی به بررسی موضوعی آثار و کتاب های این عالم وارسته و فقید پرداخته شد، افزود: به جرات می توان گفت مهمترین اثر آیت الله صافی گلپایگانی کتاب منتخب الاثر است که این عالم وارسته در هفتاد سال قبل به رشته نگارش درآورده بود.
وی با بیان اینکه آیت الله صافی این اثر را در 30 سالگی نوشته است، بیان کرد: اینکه یک نفر در این سن به آن پختگی و کاملیت رسیده باشد که بتواند چنین اثری را به رشته تحلیف درآورد در نوع خود شبیه به یک معجزه می تواند باشد.
رییس کمیسیون بررسی آثار مهدوی آیت الله صافی گلپایگانی ادامه داد: در بررسی آثار این مرجع فقید می توان به نکات و تحلیل های بسیار ارزشمندی از آیت الله صافی دست یافت که برای برون رفت از مشکلات بسیار راه گشا خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین بهروز لک دیگر سخنران اختتامیه همایش بین المللی مهدویت و انتظار در اندیشه آیت الله صافی گلپایگانی بود که گزارشی از کمیسیون شاخص های منتظران و جامعه منتظر در اندیشه آیت الله صافی ارائه کرد و اظهار کرد: تمرکز بیشتر این کمیسیون بر شاخص ها و ویژگی های جامعه منتظر از بعد اجتماعی بوده است.
وی با بیان اینکه پژوهشگران مهدوی بایستی به فکر آسیب های اجتماعی باشند، تصریح کرد: بعد از تحولات اخیر و آسیب هایی که کشور دید باید حوزه نسبت به گذشته تغییر کند و ما شاهد یک حوزه در میدان و پا به رکاب باشیم و در این راستا امیدواریم سند توسعه فرهنگ مهدویت که در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده است زودتر به نتیجه برسد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha