جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دژکام

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در نقشه جامع، حوزه می خواهد چه نقشی را برعهده بگیرد؟ جایی به عنوان جهت دهی باید از دین اخذ شود، اگر حوزه این کار را قبول نکند آن خلاء را دیگران پرخواهند کرد، به همین جهت در برش استانی نقشه جامع علمی کشور صحبت شد که حوزه علمیه فارس حضور پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه ازشیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، ظهر امروز در نشست نخبگان و اندیشمندان حوزه علمیه فارس که در دفتر نماینده ولی فقیه در فارس با حضور آیت الله حسینی بوشهری برگزار شد، با اشاره به اینکه گزارشی از همایش حوزه انقلابی حوزه منتظر تقدیم آیت الله مکارم شیرازی شده است، اظهار کرد: امیدواریم دعای ایشان باعث پیشرفت بیشتر کارهای حوزوی شود.

وی در ادامه با تصریح اینکه همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در سالروز درگذشت مرحوم آیت الله ایمانی برگزار می شود، اضافه کرد: اینکه گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله ایمانی در یک کار علمی برگزار شود کار موفقی بوده است، اکنون این حرکت بحمدالله شکل گرفته است؛ برای دور چهارم این همایش منتقل به پژوهشکده علوم انسانی آیت الله حائری با مسئولیت حجت الاسلام والمسلمین کلانتری می شود.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به نقشه جامعه علمی کشور عنوان کرد: ویژگی حوزه علمیه این نیست که در یک کشور تعریف شود، بلکه برای جهان تشیع است؛حوزه علمیه یکی از مراکز مهم تولید علم و به گفته مقام معظم رهبری جهت دهی علم است؛ ایشان فرمودند به علوم تجربی باید جهت داده شود که این جهت دهی کار علوم دینی است، این جهت گیری ها باید متناسب با رشد علمی کشور که مهد تشیع است، سامان پیدا کند.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: موضوع این است که در نقشه جامع، حوزه می خواهد چه نقشی را برعهده بگیرد؟؛ متأسفانه در نقشه ملی نیز این مورد توجه قرار نگرفته است؛ هنگامی جایی به عنوان جهت دهی باید از دین اخذ شود، اگر حوزه این کار را قبول نکند آن خلاء را دیگران پر خواهند کرد، به همین جهت در برش استانی نقشه جامع علمی کشور صحبت شد که حوزه علمیه فارس حضور پیدا کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha