دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1085896
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
راهب

حوزه/ دوره آموزش مهارت های کتابداری ویژه کتابداران جدید الاستخدام استان بوشهر طی دو روز در اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، دوره آموزش مهارت های کتابداری ویژه کتابداران جدید الاستخدام استان بوشهر طی دو روز با آموزش مباحث فرهنگی، منابع، سامانه مدیریت کتابخانه های عمومی، روابط عمومی، حوزه اداری، حوزه انجمن ها و مشارکت ها و دستورالعمل ها و بخش نامه های ارسالی در اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر برگزار شد.

حیدر راهب، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در آئین آغاز این دوره، با تأکید بر اینکه کتابداران باید به علم کتابداری مسلح شوند، اظهار کرد: افرادی که وارد شغل کتابداری می شوند باید به این موضوع علاقمند باشند و این علاقه، شور و اشتیاق را به طور مداوم تقویت کنند چون در غیر این صورت به مرور زمان دچار خستگی و بی انگیزگی خواهند شد.

راهب با اشاره به اهمیت کار فرهنگی در کتابخانه ها، افزود: برنامه ها و فعالیت هایی که در کتابخانه ها انجام می شود اگر به یک تغییر و تحول و حرکت به سمت اندیشه های اسلامی، ایرانی و انقلابی سوق پیدا کند می شود اسم آن را کار فرهنگی گذاشت در غیر این صورت کار فرهنگی اتفاق نیفتاده و بیت المال نیز هرز شده است.

راهب با بیان اینکه نهاد کتابخانه ها یک نهاد کاملاً فرهنگی است، تصریح کرد: یکی از رسالت های اصلی کتابداران، کار فرهنگی است و باید بر روی این مسئله اهتمام جدی داشته باشند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر ادامه داد: کار نمایشی، ضد فرهنگ است و به دنبال کارنمایشی و شکلی در کتابخانه ها نباشید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha