سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
حمله به غزه

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

نقض آتش بس غزه را زیر آتش برد

رژیم موقت صهیونیستی با نقض آتش بس چند نقطه و مقر دیده بانی مقاومت در شمال نوار غزه حمله کرد. به گزارش شرکت پخش تلویزیونی فلسطین ( PBC)، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که چند مقر مقاومت در بیت لاهیا و بیت حانون واقع در شمال نوار غزه را با توپخانه مورد هدف قرار داده است. این در حالی است که مقاومت هم به مقابله با جنگنده‌های صهیونیست با موشک‌های زمین به هوا برخاسته است. این حملات که همچنان هم ادامه دارد در واکنش به حملات کوبنده مقاومت فلسطین رخ می‌دهد که صهیونیست‌ها را به هراس انداخته است. آتش بس میان گروه‌های مقاومت فلسطین و صهیونیست‌ها پس از پنج روز تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی، شامگاه شنبه (۲۳) رأس ساعت ۲۲ وارد مرحله اجرا شده است.

منبع: مهر

رژیم صهیونیستی کرانه باختری را به توپ بست

رژیم صهیونیستی در واکنش به شلیک راکت از سوی نوار غزه، یک برج دیده‌بانی مقاومت را در بیت حانون واقع در کرانه باختری رود اردن هدف قرار داد.منابع صهیونیستی یکشنبه شب از شلیک یک راکت از غزه به سمت اراضی اشغالی خبر دادند. این درحالی است که اتاق عملیات مشترک مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که شلیک این راکت به خاطر نقص فنی بوده و این گروه همچنان به توافق آرام‌سازی اوضاع پایبند خواهد ماند. توافق آتش‌بس میان گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از ساعت :۰۰ ۲۲ شنبه شب ( ۲۳ اردیبهشت ماه) به وقت فلسطین میان نیروهای مقاومت و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر اجرایی شد. ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه اعلام کرد که گروه‌های فلسطینی یک هزار و ۲۳۴ موشک از غزه به سوی اهداف اسرائیلی شلیک کرده‌اند و ارتش این رژیم نیز از ابتدای تحولات اخیر تاکنون به ۳۷۱ هدف در غزه حمله کرده است. رژیم صهیونیستی افزود: از مجموع یک هزار و ۲۳۴ موشک شلیک شده توسط گروه‌های فلسطینی، ۹۷۶ موشک از مرز غزه عبور کرده و وارد سرزمین‌های اشغالی شده است. پیشتر رسانه‌های عبری‌زبان اعتراف کرده بودند که جنبش جهاد اسلامی با پرتاب یک هزار و ۲۰۰ موشک، دو میلیون صهیونیست را به پناهگاه‌ها فرستاد و زندگی آنها را مختل کرد.

منبع: ایرنا

رئیس جمهور برای حقابه هیرمند دستور ویژه داد

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر امروز یکشنبه هیئت دولت با اشاره به پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت در نوار غزه و درخواست صهیونیست‌ها برای برقراری آتش‌بس، تصریح کرد: گرچه شهادت عزیزان ما در غزه اندوه‌بار بود ولی جریان مقاومت در فلسطین با ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی، نشان داد ابتکار عمل را در دست داشته و حرف نهایی را می‌زند. رئیسی همچنین با مأموریت ویژه به وزرای نیرو و امور خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان، تاکید کرد: حق‌آبه ایران از هیرمند مسئله با اهمیتی است، این مسئله را با جدیت پیگیری کنید. رئیس جمهور در ادامه همکاری صدا و سیما در انعکاس دقیق و خلاقانه تصمیمات و اقدامات دولت در جهت امیدآفرینی هر چه بیشتر در جامعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: دشمنان و بدخواهان همواره برای ایجاد یأس و ناامیدی در دل مردم فضاسازی می‌کنند و رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی باید با انعکاس هوشمندانه واقعیت‌ها، امید و اعتماد را در جامعه افزایش دهند. رئیسی در ابتدای این جلسه با تسلیت ایام شهادت رهبر مذهب تشیع، حضرت امام صادق (ع) توجه به مقام ولایت، مبارزه با ظلم و تربیت انسان‌های صالح را از آموزه‌های آن حضرت دانست و بر لزوم توجه دولتمردان به سیره و سلوک امام صادق (ع) تأکید کرد.

منبع: مهر

پادشاه عمان آماده سفر به تهران شد

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران و وزیر مالیه عمان در حاشیه اجلاس هیأت عامل گروه بانک توسعه اسلامی در جده دیدار و گفت‌گو کردند. خاندوزی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور ایران به عمان، روابط ایران و عمان را حائز اهمیت تلقی و آمادگی کشورمان را برای استقبال از پادشاه عمان اعلام کرد و مناسبات ایران و عمان را فراتر از مناسبات رسمی تلقی و آن را برادرانه خواند. وزیر اقتصاد همچنین با اشاره به سفر اخیر وزیر صنعت عمان به تهران، ملاقات با وی را مثبت ارزیابی کرد و در عین حال دیدار حاضرین در حاشیه اجلاس بانک توسعه اسلامی را فرصتی برای دو کشور به منظور شروع نهایی سازی موافقتنامه‌های مشترک سرمایه گذاری و گمرکی دانست. خاندوزی اعلام کرد: ایران آمادگی لازم را برای نهایی کردند موافقتنامه‌های بین دو کشور که امور اولیه آن انجام شده دارد. سفر آتی پادشاه عمان به ایران نیز فرصت مناسبی برای امضا این موافقتنامه‌ها است. سلطان الحسبی، وزیر مالیه عمان نیز در این دیدار، روابط دو کشور را مداوم، مستمر و موجب توازن در منطقه تلقی کرد و سفرهای سرمایه گذاران و تجار ایرانی به عمان را مرهون چشم انداز روشن ایجاد شده بعد از سفر رئیس جمهور کشورمان به عمان دانست. وی همچنین با بیان اینکه اهداف دیدارهای مشترک اخیر وزرای حمل و نقل، بازرگانی و تجارت دو کشور محقق شده، اعلام کرد که سفر پادشاه عمان به ایران قریب الوقوع است و در این سفر وزرای سرمایه گذاری و انرژی عمان ایشان را همراهی خواهند کرد. وزیر مالیه عمان نیز همچون همتای ایرانی خود خواستار تسریع در نهایی کردن و امضای توافقات مشترک سرمایه گذاری و گمرکی دو کشور شد. وی با اشاره به سوابق همکاری خود در سمت ریاست بانک مرکزی عمان با همتای ایران خود خواستار عملیاتی کردن توافقات موجود با کشورمان شد. الحسبی با اشاره به زمینه‌های همکاری‌های مشترک نظیر حوزه‌های نفت و گاز تاکید کرد: لازم است دو کشور به تبادل تجربیات در زمینه سرمایه گذاری بپردازند. وی با تاکید بر توسعه و تقویت تعاملات اقتصادی و تجاری دو کشور، گفت: لازم است تجار دو کشور برای مبادله کالاهای تولیدی ایران و عمان تشویق شوند. وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران در ادامه این دیدار با اشاره به رویکرد عملگرای رئیس جمهور کشورمان از همتای عمانی خود درخواست کرد که به منظور تسریع در عملیاتی کردن موافقتنامه‌های سرمایه گذاری و گمرکی دو کشور، کمیته‌های مشترک چابک و متمرکزی تشکیل شود. در همین دیدار، علی فکری رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران از سوی وزیر اقتصاد به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران برای نهایی سازی موافقتنامه سرمایه گذاری به طرف عمانی معرفی شد.

منبع: مهر

شمارش معکوس افتتاح بزرگترین پروژه عمرانی کرمانشاه آغاز شد

وعده نصب روزشمار در این پروژه عمرانی بارها به تعویق افتاد تا سرانجام با نصب بنری پایان پروژه عمرانی تقاطع غیرهمسطح سپاه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ اعلام شد. پس از مدتی روزشمار الکترونیکی در محل اجرای این پروژه نصب شد و مردم به گذر زمان خوش‌بین شدند. اما در اواسط کار تابلو الکترونیکی روزشمار خاموش شد تا مردم نگران زمان پایان این پروژه شوند.نادر نوروزی شهردار کرمانشاه همچنین در گفتگویی شرایط آب و هوایی، کوچک بودن فضای کارگاه با توجه به قرار گرفتن در محدوده شهر و انجام کار عمرانی در کنار تردد وسایل نقلیه را از سختی‌های انجام این پروژه برشمرد و افزود: گرچه عملیات احداث تقاطع غیر همسطح گاهی موجب مشکل ترافیکی می‌شود اما از مردم درخواست داریم صبور باشند و به آنها این اطمینان را می‌دهیم که با تمام توان و امکانات در تلاش هستیم که پروژه در زمان مقرر به بهره برداری برسد. وی به نصب تابلو روزشمار این پروژه اشاره و تصریح کرد: با به اتمام رسیدن تقاطع غیر همسطح در آخر خرداد ماه یک رکورد کم سابقه در انجام پروژه‌های عمرانی شهری آن هم در ۱۸۰ روز ثبت می‌شود. شهردار کرمانشاه همچنین به مشخصات فنی این تقاطع غیرهمسطح اشاره و افزود: برای رفع گره ترافیکی میدان سپاه کرمانشاه یک تقاطع غیر هم‌سطح در این منطقه طراحی و با اعتبار ۱۲۳ میلیارد تومان در حال اجرا است. وی ادامه داد: این تقاطع شامل ۲ رو گذر موازی منوریل در جهت‌های شمال به جنوب و بالعکس است و خود میدان سپاه نیز با اصلاحاتی حفظ می‌شود.

منبع: مهر

کرونا ۴۵ بیمار را بستری کرد

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۷۶ بیمار مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد.از دیروز تا امروز ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و ۴۵ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۶۱۰ هزار و ۷۵۲ نفر رسید .در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸ نفر از بیماران کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۶ هزار و ۲۱۲ رسید. تا کنون ۷ میلیون ۳۶۳ هزار و ۷۴۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. ۳۷۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۵۶ میلیون و ۵۳۶ هزار و ۶۸۰ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر، ۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۰۶ شهر در وضعیت زرد و ۳۳۵ شهر کشور نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

منبع: مهر

تاج اسپانیا بر سر آبی اناری ها نشست

تیم فوتبال بارسلونا با برتری پرگل و قاطعانه مقابل اسپانیول توانست قهرمانی خود را در لالیگا قطعی کند.در دیدار ماقبل پایانی هفته سی و چهارم لالیگا اسپانیا تیم فوتبال بارسلونا در دیدار خارج از خانه میهمان در ورزشگاه کورنلا اسپانیول بود که توانست با عملکردی خوب و بی نقص میزبانش را با نتیجه ۴ بر ۲ شکست دهد. بارسلونا با این برد، قهرمانی این فصل از لالیگا را چهار هفته مانده به پایان لیگ به دست آورد.بارسلونا با ۳ امتیاز این مسابقه ۸۵ امتیازی شد و با اختلاف ۱۴ امتیاز نسبت به تیم رئال مادرید به قهرمانی دست یافت. اسپانیول هم با تنها ۳۱ امتیاز در رده نوزدهم جدول بیست تیمی لالیگا قرار دارد و در آستانه سقوط به لالیگای B است.

منبع: ایرنا

آتش بس سوریه شکست

مرکز روسی مصالحه طرف‌های متخاصم در سوریه یکشنبه شب از حمله گروه‌های تروریستی به منطقه کاهش تنش در استان ادلب در شمال غرب سوریه خبر داد.سرتیپ «اولگ گورینوف» معاون مرکز روسی آشتی طرف های متخاصم در سوریه در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: روز گذشته در منطقه کاهش تنش در ادلب، سه موضع نیروهای دولت سوریه توسط گروه جبهه النصره تروریستی را هدف قرار دادند. مرکز روسی مصالحه طرف‌های متخاصم در سوریه سوم اردیبهشت نیز از حمله گروه تروریستی «حزب اسلامی ترکستانی» به منطقه کاهش تنش در استان ادلب در شمال غرب سوریه خبر داد. این مرکز اعلام کرد که سه نوبت نقض آتش بس از گروه تروریستی "جماعت حزب اسلامی ترکستانی" را ثبت کرده که یک مورد آن در استان ادلب و ۲ حمله در استان لاذقیه انجام شده است. سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که ادلب استانی در شمال غربی سوریه و مناطقی چون لاذقیه، حما و حلب را در بر می گیرد، هنوز در دست گروه های تروریستی قرار دارد و گفته می شود کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی جبهه النصره است. اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران مسکو و آنکارا در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد بدون خونریزی تروریست‌های مستقر در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند، اتفاقی که تا به امروز رخ نداده است و تروریست ها در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای نظامی سوریه یا پایگاه روسیه در اطراف این منطقه حمله می کنند.

منبع: ایرنا

آریزونا وحشت را به آمریکا برگرداند

پلیس آمریکا اعلام کرد تیراندازی در تجمع اهالی منطقه‌ای در شهر «یوما» ایالت آریزونا ۲ کشته و پنج زخمی بر جای گذاشت.لوری فرانکلین سخنگوی پلیس یوما یکشنبه گفت که تاکنون هیچ فرد مظنونی دستگیر نشده و تحقیقات ادامه دارد. سازمان آرشیو خشونت مسلحانه که خشونت‌های مسلحانه در آمریکا را ثبت می‌کند، روز دوشنبه گزارش داد که این کشور در پنج ماه اول سالجاری میلادی ۲۰۲ تیراندازی جمعی را تجربه کرده است. تیراندازی جمعی رویدادی است که در آن چهار نفر یا بیشتر (به استثنای عامل تیراندازی) بر اثر اصابت گلوله مجروح یا کشته می‌شوند. آزادی حمل سلاح در میان شهروندان آمریکایی عامل اصلی بروز خشونت‌های مسلحانه در ایالات متحده است. جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که با معضل حمل سلاح گرم و کشتارهای جمعی در این کشور دست به گریبان است، حزب جمهوریخواه را به بی‌تفاوتی در برابر این حوادث مرگبار در ایالات متحده متهم کرد. وی دوشنبه گذشته در بیانیه‌ای گفت: یک بار دیگر از کنگره می‌خواهم تا لایحه‌ای مبنی بر ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی و اسلحه با ظرفیت خشاب گذاری بالا و بررسی پیشینه افراد متقاضی سلاح را برای من ارسال تا به فوریت آن را (برای قانونی شدن) امضا کنم. برای ایمن نگاه داشتن خیابان‌ها به چیزی بیشتر از این نیاز نداریم. باراک اوباما رئیس جمهوری اسبق آمریکا نیز یکشنبه گفت که مالکیت سلاح، زمینه منازعات فرهنگی در آمریکا شده است.

منبع: ایرنا

سازمان مدیریت بحران هشدار وقوع طوفان داد

رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مدیریت بحران تهران با اشاره به هشدار نارنجی اداره کل هواشناسی استان تهران بر ضرورت توجه به هشدارهای لازم تأکید کرد. پدرام قودجانی گفت: هشدار سطح زرد اداره کل هواشناسی استان تهران مبنی بر ناپایداری محلی، وزش باد شدید تا خیلی شدید، خیزش موقت گرد و خاک برای روز شنبه تا سه‌شنبه از ۲۳ تا ۲۶ اردیبهشت صادر شده است، بنابراین با توجه به تقویت سامانه موصوف، اداره کل هواشناسی استان تهران امروز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت نسبت به ارتقا سطح هشدار به نارنجی اقدام کرده است. وی اظهار داشت: بر این اساس وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید به صورت تندباد موقتی، خیزش گرد و خاک و نفوذ توده گرد و خاک و تشکیل ابرهای همرفتی و ایجاد رعد و برق از روز یکشنبه تا اواخر وقت دوشنبه ۲۵ اردیبهشت پیش بینی شده است. قودجانی خاطرنشان کرد: پیرو استعلام از اداره کل هواشناسی استان تهران توده گرد و خاک با منشأ محلی و همچنین از کشور عراق شکل گرفته و اکنون به نزدیکی استان تهران رسیده و طی ساعات آتی وارد مناطق مرکزی و نیمه جنوبی استان می‌شود که کاهش دید و کیفیت هوا را به دنبال داشته، به گونه‌ای که اکنون موجب تغییر شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس شده است. در این مخاطره خیزش گرد و خاک، نفوذ توده گرد و غبار، کاهش دید و کیفیت هوا، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری، سقوط اشیا از ارتفاع، شکستن درختان کهن سال و رعد و برق شدید محتمل است. رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: از سوی دیگر توده‌های دیگر گرد و خاک نیز از صبح امروز در کشور عراق شکل گرفته و تا فردا وارد کشور خواهد شد و متعاقباً استان تهران را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. از غروب امروز افزایش ابرناکی هوا باعث رگبار و رعدوبرق بویژه در ارتفاعات استان شده و با وزش باد در مناطقی از استان تهران خصوصاً در تهران، ورامین، رباط کریم و اسلامشهر شاهد ایجاد گردوخاک خواهیم بود. وی گفت: توصیه می‌شود دستگاه‌های مسئول و کارفرمایان ذیربط نسبت به نظارت بر استحکام سازه‌های موقت اقدام و شهروندان نیز با توجه به وزش باد شدید و رعد و برق از صعود به ارتفاعات، تردد و توقف در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال، استقرار در مناطق مرتفع مانند داربست‌ها در زمان هشدار خودداری و دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان نیز آمادگی هرگونه اقدام لازم جهت مواجه با پیامدهای مرتبط با هشدار صادره شده را احراز کنند.

منبع: شبکه خبر

تیراندازی در آمریکا بازهم قربانی گرفت

تیراندازی در جشن فارغ التحصیلی در ایالت نیوهمپشایر چهار مجروح بر جا گذاشت در پی تیراندازی در یک مهمانی فارغ التحصیلی در شهر منچستر واقع در ایالت نیوهمپشایر آمریکا، دو زن و دو مرد جوان مجروح شدند. دو مردی که گفته می‌شود به سمت آسیب دیدگان تیراندازی کرده اند، از صحنه‌ی حادثه متواری شده اند و هنوز دستگیر نشده اند.ستوان متیو بارتر، رئیس اداره‌ی پلیس منچستر: ما بسیار نگران هستیم و ساکنان این محله هم باید نگران باشند، چون این روند دنباله دار است. چهار جوان در مقابل خانه‌ای در خیابان «اِهرن» (Ahern) قبل از ساعت ۵ عصر روز شنبه هدف گلوله قرار گرفتند. ستوان متیو بارتر، رئیس اداره‌ی پلیس منچستر: ما می‌دانیم که چهار نفر مجروح شده اند؛ دو زن و دو مرد، که همه بیست و چند ساله هستند و در بیمارستانی در این منطقه تحت درمان هستند و زخم هایشان خطر جانی ندارد. مهمانان جشن صحنه‌ای بهم ریخته را توصیف کرده اند که طی آن دو مرد، که به گفته‌ی آن‌ها کلاه لباسشان روی سرشان بوده و ماسک به صورت داشته اند، به محل برگزاری جشن نزدیک شده اند و شروع به تیراندازی کرده اند. پلیس می‌گوید این دو مرد به سرعت منطقه را ترک کرده اند. ستوان متیو بارتر، رئیس اداره‌ی پلیس منچستر: ماموران پلیس امنیت را در صحنه‌ی حادثه برقرار کردند و اطمینان حاصل کردند که همه در امان هستند و بعد تحقیقات را شروع کردند. دو فرد مظنون همچنان متواری هستند، هر چند پلیس می‌گوید این حادثه به نظر نمی‌رسد به صورت اتفاقی رخ داده باشد. ستوان متیو بارتر، رئیس اداره‌ی پلیس منچستر: کارآگاهان ما مشغول کار هستند و در طول شب هم به کارشان ادامه خواهند داد و این روند را در آینده هم ادامه خواهند داد تا جنایتکاران را دستگیر کنیم و به سزای اعمالشان برسانیم. با توجه به آنکه کودکان در این محله در منچستر در خیابان‌ها بازی می‌کنند، پلیس می‌گوید که به کمک مردم نیاز دارد تا بتواند مسببان این حادثه را تعقیب و دستگیر کند. ستوان متیو بارتر، رئیس اداره‌ی پلیس منچستر: اهالی محله باید این موضع را در نظر داشته باشند که چنین اتفاقاتی نباید در اینجا رخ بدهد. بدون شک، پلیس منچستر اجازه نخواهد داد چنین اتفاقی اینجا رخ بدهند. برای انجام چنین اقدامی به کمک اهالی محله نیاز داریم. به همین علت است که پلیس از هر فردی که اطلاعاتی درباره‌ی این تیراندازی دارد، درخواست کرده است تا به آن‌ها مراجعه کند، به ویژه افرادی که در زمان وقوع حادثه در آن منطقه حضور داشته اند.

منبع: شبکه خبر

سقف اجاره بها اعلام شد

دولت در هفتمین جلسه شورای عالی مسکن سقف مجاز افزایش اجاره‌بها در سال جاری برای تهران را ۲۵ درصد و برای سایر شهرها ۲۰ درصد تصویب کرد.هفتمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست سید ابراهیم رئیسی ـ رئیس جمهور برگزار شد که در این نشست طبق رویه سالهای گذشته سقف مجاز افزایش اجاره‌بها در شهر تهران ۲۵ در صد و سایر شهرها ۲۰ درصد تعیین شد. در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص ساماندهی بازار اجاره‌بها، ساماندهی و نظارت بر مشاوران املاک، آخرین وضعیت اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی و همچنین عملکرد بانک‌ها در ارائه تسهیلات ساخت مسکن ارائه شد. رییس جمهور در این نشست ضمن تاکید بر برگزاری جلسات منظم شورای مسکن در استان‌ها و حداقل دو بار در ماه، استانداران را به حساب‌کشی از دستگاه‌های مختلف در انجام وظایف محوله در زمینه ساخت مسکن مکلف کرد. بنابراین گزارش از سال ۱۳۹۹ با آغاز اپیدمی ویروس کرونا دولت سقف مجاز افزایش اجاره بها را ۲۵ درصد اعلام کرد که این رویه از آن زمان تا کنون ادامه یافته است. دولت همچنین به مستاجران در تهران ۱۰۰ میلیون تومان، کلانشهرها ۷۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان تسهیلات کمک ودیعه مسکن پرداخت می‌کند که پرداخت این وام در سال جاری تا پایان شهریورماه ادامه دارد. دولت سیزدهم چهار اقدام شامل شناسایی خانه‌های خالی، پرداخت وام اجاره، تعیین سقف مجاز افزایش اجاره بها و الزام به ارایه کد رهگیری را برای کنترل این بازار در دستور کار قرار داده است. یکی از موضوعاتی که دولت این روزها با جدیت دنبال می‌کند عرضه واحدهای خالی به بازار اجاره است. طی روزهای اخیر در تهران و شهرهای اقماری، گشت‌هایی متشکل از وزارت راه و شهرسازی، شهرداری، سازمان امور مالیاتی برای شناسایی میدانی خانه‌های خالی در مناطق مختلف شهری برقرار شده است. مهم‌ترین ملاک وزارت راه و شهرسازی برای خالی نبودن خانه‌های خالی، پرکردن اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان است. همچنین به منظور کاهش هزینه‌ها امکان ثبت و استعلام قراردادهای اجاره برای موجران و مستاجران توسط وزارت راه و شهرسازی فراهم شد. در این خصوص نسخه آزمایشی سامانه ثبت اجاره مسکن راه‌اندازی شده که متقاضیان باید به سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir قسمت «سامانه ثبت رایگان اجاره مسکن (نسخه آزمایشی)» مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

شهادت ۱۱ فرمانده سرایا القدس تایید شد

گردان‌های (سرایا) القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد که در حملات پنج روزه دشمن صهیونیستی به غزه ۱۱ نفر از فرماندهان و مجاهدان این گردان‌ها به شهادت رسیدند. سرایا القدس در بیانیه‌ای اعلام کرد که شهادت این دلاورمردان معادله حضور آنان در میدان نبرد و رویارویی با دشمن اشغالگر صهیونیستی در نبرد "انتقام آزادگان" را به اثبات رساند. شاخه نظامی جهاد عنوان کرد که خون شهدا مشعل راه مجاهدان در مسیر عزت و سربلندی و آزادسازی قدس و مسجد الاقصی خواهد بود. گردان‌های قدس اظهار داشت که ترور فرماندهان مقاومت هرگز آنها را از ادامه راه مقاومت بازنمی‌دارد، بلکه خون آنان موجب تشدید رویارویی و مبارزه با دشمن صهیونیستی تا آزادسازی این سرزمین و بازگشت آوارگان به آن خواهد شد.

منبع: ایسنا

ثبت‌نام آزمون آیلتس آغاز شد

رئیس مرکز المپیاد دانشجویی و امور آزمون‌های بین‌الملل سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز ثبت‌نام آزمون آیلتس از بعدازظهر یک‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه خبر داد.دکتر غلامرضا یادگارزاده با اعلام این خبر، اظهار داشت: ثبت‌نام آزمون از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود و داوطلبان با مراجعه به سامانه اینترنتی این سازمان به نشانی ielts.sanjesh.org می‌توانند مراکز و تاریخ‌های برگزاری آزمون که دارای مجوزهستند از لینک Authorized Centers در بالای صفحه مشاهده کنند. وی افزود: داوطلبان پس از این مرحله نسبت به اعلام مشخصات فردی و شماره تلفن همراه اقدام کرده و در صورت صحت اطلاعات شخصی به سایت ielts.idp.com هدایت می‌شوند و پس از تکمیل تاریخ، مرکز و سایر اطلاعات درخواستی مطابق دستورالعمل سایت IDP نسبت به رزرو آزمون اقدام می‌کنند. رئیس مرکز المپیاد دانشجویی و امور آزمون‌های بین‌الملل سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: داوطلبان در گام آخر باید نسبت به پرداخت وجه ثبت‌نام به حساب مرکز مورد نظر اقدام کنند و پس از ۲۴ ساعت، در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد آزمون رزرو شده در سایت IDP تأیید خواهد شد.

منبع: ایسنا

احیای روابط ایران و مصر قطعی شد

مالکی گفت: در آینده‌ای نزدیک روابط ایران و مصر احیا خواهد شد و شاهد افتتاح سفارتخانه‌ها در هر دو کشور خواهیم بود. فداحسین مالکی سفیر پیشین ایران در افغانستان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: احیای روابط ایران و مصر بسیار مهم است؛ زیرا مصر یکی از کشورهای قدیمی و باتمدن منطقه و جهان است، ازاین‌رو جایگاه مصر نسبت به سایر کشورها بسیار جایگاه بالا و مهمی است حتی در گذشته نیز ملت مصر با احترام به ملت ایران نگاه می‌کردند و همین‌طور ملت ایران نیز همین نگاه را به ملت مصر داشته‌اند، در همین راستا نیز مذاکرات ایران و مصر در عراق در حال انجام است. وی اظهار کرد: در آینده‌ای نزدیک روابط ایران و مصر احیا خواهد شد و شاهد افتتاح سفارتخانه‌ها در هر دو کشور خواهیم بود و بعد از این اقدام نیز دیداری بین آقای رئیسی رئیس جمهور ایران و آقای السیسی رئیس جمهور مصر تدارک دیده خواهد شد.

منبع: خبرنگاران جوان

زمین لرزه ۵.۲ ریشتری روسیه را لرزاند

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر شبه‌ جزیره‌ای در شرق روسیه را لرزاند. داده‌های دفتر مرکزی منطقه‌ای وزارت موقعیت‌های اضطرار روسیه بیانگر وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر در شبه جزیره «کامچاتکا» در خاور دور روسیه است. این زمین لرزه در عمق حدود ۶۸ کیلومتری زمین رخ داد و آخرین آماری که در سال ۲۰۱۰ گرفته شد نشان می‌دهد سکونتگاه اوست کامچاتسک در این جزیره ۴ هزار و ۳۵۲ نفر جمعیت دارد. هفته گذشته هم زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۳ ریشتر استان «ایشیکاوا» ژاپن را لرزاند که حوالی این جزیره است. این زمین لرزه همچنین باعث فروریختن یک معبد و چندین ساختمان در شهر سوزو شد.

منبع: خبرنگاران جوان

آن سوی دیپلماسی رونمایی شد

کتاب آن سوی دیپلماسی (سیاست و روابط خارجی ایران بر پایه یادداشت‌های دوران وزارت خارجه علی‌اکبر ولایتی) با حضور شخصیت‌های سیاسی رونمایی شد کتاب آن سوی دیپلماسی (سیاست و روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران بر پایه یادداشت‌های دوران وزارت خارجه علی‌اکبر ولایتی) با حضور شخصیت‌های سیاسی از جمله کمال خرازی رونمایی شد. سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی، حمیدرضا آصفی، سخنگوی سابق وزارت خارجه، علی اکبر صالحی، وزیر خارجه پیشین و علاءالدین بروجردی دیپلمات پیشین در این مراسم حضور داشتند. حمید رضا آصفی در این مراسم با اشاره به اقداماتی که برای نگارش این کتاب انجام شده، گفت: تیم سه نفره عملا در وزارت خارجه همکاری داشتند تا اسناد پیدا شود لازم می‌دانم از وزرای خارجه آقایان ظریف، امیر عبداللهیان، صالحی و خرازی که همکاری برای تهیه این مطالب را به عمل آوردند تشکر کنم. وی افزود: تاکنون سه جلد آماده شده دو جلد چاپ شده و یک جلد در دست چاپ قرار دارد و بقیه به تدریج آماده می‌شود در واقع یک خاطره نویسی ۱۴ جلدی خواهد بود تا هزار صفحه را در بر می‌گیرد. آصفی تصریح کرد: در خاطره نویسی ها، کمتر خاطره نویسی است که به این جزئیات و دقت وارد شده باشد البته الان در کشور بزرگواران دیگری مانند وزرای خارجه مشغول خاطره نویسی هستند که زوایای اتفاقات نا گفته، گفته شود. وی خاطرنشان کرد: متاسفانه خاطرات در مورد ایران را دیگران می‌نویسند در این خاطره نویسی خط قرمزها رعایت شده که براساس منافع جمهوری اسلامی که چیزی از حقایق گفته نشود که مورد بهره برداری و سوء استفاده دشمن شود، اما آنچه در کتاب آمده حقیقت است و عین واقعیت، مواردی هم به لحاظ امنیتی ذکر نشده است. در هر حال از آداب دیپلماتیک و تشریفات گرفته تا موضوع جنگ و قطعنامه که بسیار خواندنی و درس امور است، در این کتاب گنجانده شده است که با تلاش دکتر ولایتی، پرکاری و دقت و موشکافی جدی ایشان تنظیم شده است.

منبع: خبرنگاران جوان

سقف هزینه حج تمتع تعیین شد

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: هزینه سفر حج امسال از ۱۰۹ تا ۱۳۰ میلیون تومان و یک کاروان زوجی داریم که هزینه آن ۱۴۵ میلیون تومان است؛ البته اسکان آنها فقط در مکه به صورت زوجی است و در مدینه اسکان چند نفر در یک اتاق خواهد بود.سید عباس حسینی در همایش تخصصی روحانیون اهل سنت اظهار کرد: امسال میزبان ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر زائر هستیم که در قالب ۵۷۷ کاروان ساماندهی شده‌اند و از بین آنها میزبان ۶۶ کاروان اهل سنت با جمعیت حدود ۲۰ هزار نفر هستیم. وی ادامه داد: ثبت‌نام‌ها تمام شده و در موضوع معاینات پزشکی همچنان پیگیر وضعیت حجاج هستیم علاوه بر این آمادگی لازم برای صدور روادید حجاج انجام شده و دیروز توانستیم برای بخش اجرایی تعدادی ویزا هم اخذ کنیم که بعد از موضوعات عوامل اجرایی، اخذ ویزا برای زائرین در دستور حوزه کاری ستاد و سازمان قرار گرفته است. رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: امسال ۷۰ هتل در مکه و ۲۰ هتل هم در مدینه خدمات اسکان را به حجاج ارائه می‌دهند که از این تعداد ۸ هتل مربوط به زائرین اهل سنت است. با توصیه‌ نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج، سعی کردیم نزدیک ترین هتل‌ها را به برادران اهل سنت تخصیص بدهیم. این ۸ هتل در مکه نزدیک‌ترین نقاط به حرم هستند به گونه‌ای که بعد از تعطیلی ناوگان در ۵ ذی‌الحجه، زائران می‌توانند به راحتی به حرم دسترسی داشته باشند. وی با بیان اینکه به طور کلی در مکه ۶ گروه قیمتی و در مدینه نیز ۶ گروه قیمتی داریم که تلفیق این گروه‌های قیمتی هزینه حج را تعیین می‌کند، افزود: بعضا در عربستان با اختلاف قیمت‌ در هتل‌ها مواجه می‌شویم که بیشتر مربوط به همین گروه‌های قیمتی ترکیبی مکه و مدینه و ایستگاه پروازی است که زائران مشرف می‌شوند، است. این نکته را مطرح کردم که اگر با این موضوع مواجه شدید، زائران را توجیه کند که وجود چند قیمت در هتل به دلیل مسکن مدینه و ایستگاه پروازی که زائران از آن مشرف شده‌اند، مربوط می‌شود. حسینی تصریح کرد: هزینه سفر امسال از ۱۰۹ تا ۱۳۰ میلیون تومان و یک کاروان زوجی داریم که هزینه آن ۱۴۵ میلیون تومان است؛ البته اسکان آنها فقط در مکه به صورت زوجی است و در مدینه اسکان چند نفر در یک اتاق خواهد بود. وی ادامه داد: درخصوص تغذیه، برنامه غذایی متناسب با ذائقه ملی و عمومی کشور تنظیم و سعی کرده‌ایم که موضوع سن زائرین که امسال به مراتب مسن‌تر از سال قبل هستند را در نظر بگیریم علاوه بر این قرارداد بیش از ۱۳۰ قلم کالای مورد نیاز برای تامین تغذیه حجاج نیز انجام شده است چراکه می‌خواستیم مطابق با ذائقه ایرانی و فرهنگی ما باشد. ۲۵۰ سرآشپز و آشپز خدمت برای تأمین غذای حجاج را انجام می‌دهند و ۲ آشپزخانه در مکه و دو آشپزخانه در مدینه پخت غذای زائرین را برعهده دارد. معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همچنین گفت: درخصوص حمل و نقل قرارداد ۳۵۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال حجاج از منازل به حرم را منعقد کرده‌ایم اما اینجا یک نکته قابل ملاحظه ای مربوط به ایستگاه جمرات، وجود دارد زیرا مسیر جمرات تا باب علی با زائرهای کشورهای به صورت مشترک از اتوبوس‌ها استفاده می‌کنیم که باید این آمادگی و ذهنیت را همه داشته باشند که این شرایط و اقتضای عربستان است و باید ما هم همسو و هم جهت با آنها این عملیات را به خوبی اداره کنیم. رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ۲۱ ایستگاه پروازی عملیات انتقال حجاج را انجام می‌دهد که ۲ ایستگاه قشم و چابهار نیز به مجموع ایستگاه‌ها اضافه شده‌اند و در تلاش هستیم در صورت کمک ایرلاین‌ها، بتوانیم تعداد ایستگاه‌های پروازی را افزایش بدهیم. طول عملیات رفت ۳۰ روز و طول عملیات برگشت ۲۲ روز است که از سوم خرداد تا اوایل تیرماه عملیات اعزام و از ۱۳ تیر تا ۳ مرداد عملیات بازگشت به طول می‌انجامد. وی افزود: برای اینکه افراد بیشتری امکان تشرف داشته باشند، از تعداد عوامل اجرایی کاروان‌ها به گونه‌ای که اشکالی در کار ایجاد نشود، کاسته‌ایم و به سمت استفاده از استعداد زائران برای مدیریت کاروان‌ها رفته‌ایم. خواهش بنده این است که این موضوع را به خوبی برای زائران تبیین و از آنها برای مشارکت در اداره کاروان‌ها، دعوت کنید. حسینی در ادامه گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که باید به زائران گفته شود، محدودیت اسکان در منا است و زائران باید نسبت به این موضوع، در ایران توجیه شوند که در فضای عرفات گلایه‌ نکنند چراکه حدود ۸۰ سانت فضا برای هر فرد وجود دارد و در صورت آگاهی قبلی سطح انتظارشان پایین می‌آید. رعایت زمانبندی هنگام تخلیه عرفات نیز نکته‌ای است که باید به آن توجه داشته باشیم یعنی هم مدیران کاروان این برنامه زمان‌بندی را رعایت کنند و هم روحانیون محترم باید در این زمینه همراه و همگام با ما باشند تا بتوانیم عملیات را به صورت روان و به خوبی در عرفات اجرا کنیم. وی افزود: ظرفیت هتل‌ها براساس استانداردهای خاص هتلداری و برای ایام عمره پیش بینی شده و به دلیل اینکه ما خدمات تغذیه‌ای یکسان و متمرکز داریم همیشه بیشتر از کشورهای دیگر با این مشکلات مربوط به آسانسور مواجه هستیم، وقتی خدمات نقل می‌دهیم و زائرمان را بعد از نمازها به هتل‌ها منتقل می‌کنیم، از آسانسور برای استفاده از رستوران استفاده کند به همین دلیل ترافیک تردد در زمان وعده‌های غذایی داریم اما زائران باید بدانند و اگاه باشند تا درگیر موضوعات تنشی شوند. به گفته وی، آخرین موضوع هماهنگی و همکاری و هم افزایی به بخش فرهنگی و اجرایی است که شما می‌توانید نقش بسزایی در این موضوع داشته باشد تا بتوانیم عملیات را به خوبی ان‌شاءالله اجرا کنیم.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha