یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
حکمت های صادقی

حوزه/ کتاب "حکمت‌های صادقی" نهمین جلد از سلسله کتاب‌های "راه زندگی" از محصولات انتشارات به نشر (آستان قدس رضوی) با موضوع سیره و سبک زندگی امام صادق(ع) و دربردارنده ۴۰ حدیث نورانی از ایشان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، احادیث صادره از ناحیه حضرات معصومین(ع)، حقیقتاً گنجینه‌ی گران‌بهایی در اختیار ماست در کنار آیات نورانی قرآن مجید، سرچشمه‌های ناب و زلالی هستند که معارف دینی را به ما می‌آموزند و راه نیل به سعادت دنیا و آخرت را برای ما روشن و هویدا می نمایند.

کتاب "حکمت‌های صادقی" نهمین جلد از سلسله کتاب‌های "راه زندگی" از محصولات انتشارات به نشر(آستان قدس رضوی) با موضوع سیره و سبک زندگی امام جعفر صادق(ع) است. آنچه در این مجموعه آمده، برگزیده کلماتی نورانی از وجود مبارک این امام همام است که به کوشش استاد جواد محدثی از لابه‌لای متون موثق دینی گردآوری شده است.

در این کتاب، نخست به‌شکل مختصر به بخش هایی از زندگی امام ششم پرداخته می‌شود و در ادامه چهل حدیث از سخنان گهربار بنیان‌گذار مکتب جعفری همراه با تفسیر و ترجمه همراه با اشعاری متناسب در لابه بلای مطالب به شیفتگان آن حضرت هدیه می‌شود.

کتاب "حکمت‌های صادقی" در طول سال های اخیر از جمله در نمایشگاه هایی چون نمایشگاه کتاب تهران با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده است و این مساله نشان می دهد که در دوران جولان شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، مردم و نسل جوان همچنان شیفته این آثار گرانقدر هستند.

آنچه قابل توجه است این که نویسنده در این کتاب به تبیین، ترجمه و توضیح چهل حدیث درباره سیره امام صادق(ع) می‌پردازد، ضمن آن که از ویژگی‌های ممتاز این کتاب می‌توان به بررسی موضوعات گوناگون اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی و... ترجمه روان و توضیح مختصر هر حدیث، ذکر اشعار و نقل داستان‌های تاریخی مرتبط اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha