دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
توزیع بسته های معیشتی در خوی

حوزه/ طلاب، اساتید و مدیریت مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی تعداد ۵۰ بسته غذایی تهیه و بین نیازمندان شهرستان توزیع کردند.

آرزو جعفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در آذربایجان‌غربی با تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع) اظهار داشت: امام صادق (علیه‌السّلام) دارای شخصیتی ممتاز و بی‌نظیر بود و مورد مدح و ستایش صاحب‌نظران قرار گرفته است. مالک بن انس از پیشوایان چهارگانه اهل‌سنت در مورد امام(ع) می گوید؛ هرگز چشمی مانند جعفر بن محمد را ندیده و گوشی نظیر او را نشنیده و هرگز بر قلب انسانی برتر از جعفر بن محمد، از نظر دانش و عبادت و پرهیزگاری، خطور نکرده است.

وی ادامه داد در دوران قبل از امامت، حضرت صادق (ع) شاهد فعالیت‌های پدر خویش در نشر معارف دینی و تربیت شاگردان وفادار و با بصیرت بود و امام باقر (علیه‌السّلام) در مناسبت‌های مختلف به امامت و ولایت فرزندش جعفر صادق (علیه‌السّلام) تصریح فرموده و شیعیان را پس از خودش به پیروی از او فرا می‌خواند. لذا احادیث زیادی مبنی برنص امامت حضرت صادق (علیه‌السّلام) نقل شده است.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا (س ) گفت: دوران امامت امام صادق (ع) دوران بسط و گسترش علم است. امامت امام باقر و امام صادق (ع) همراه بود با شکوفایی علوم مختلف و این امر در زمان امام صادق (ع) گسترش یافت. آموزش گسترده احکام و فقه اسلامی و تربیت شاگردان زبردست از جمله کارهایی است که در این دوران انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در اندیشه دینی کمک به نیازمندان،‌ درماندگان و گرفتاران یکی از وظائف مؤمنین و شیعیان شمرده شده است و حضرات معصومین خود به این امر اهتمام داشتند. امام صادق(ع) در اهمیت و ثواب رفع گرفتاری مؤمنین فرمود: «هر مؤمنی که گرفتاری مؤمنی را بر طرف کند، خداوند هفتاد گرفتاری دنیا و آخرت را از او دور می‌کند.

جعفرپور گفت: بر اساس احادیث و روایات احسان، نیکوکاری و رسیدگی به کار مردم و رفع نیاز آنها از برترین حسنات بیان شده و کسانی که به سرنوشت برادر مسلمان خود بی توجه باشند مورد نکوهش قرار گرفته اند و بر این اساس طلاب، اساتید و مدیریت مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی تعداد ۵۰ بسته غذایی تهیه و بین نیازمندان شهرستان توزیع کردند.

وی افزود: این بسته ها شامل برنج، تن ماهی، روغن، ماکارونی، رب، نخود، عدس، شکر و قند بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha