شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محسن حیدری - عضو مجلس خبرگان رهبری

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی نظامی است با تأثیرات عالم‌گیر و در تاریخ تشیع هیچ نظام و حکومتی، به اندازه جمهوری اسلامی به مذهب اهل بیت(ع) خدمت نکرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق(ع) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و با حضور کارکنان شرکت نفت و خانواده شهدا، امروز در معراج شهدای گمنام شهرک نفت اهواز برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری در ابتدا به شرح خدماتی که امام جعفر صادق(ع) به اسلام و مذهب شیعه کردند پرداخت و در ادامه با اشاره به تاثیر حکومت های شیعی در انتشار مذهب اهل بیت (ع) و اسلام ناب محمدی(ص) در کل جهان، اظهار کرد: حکومت‌های شیعی قبل از جمهوری اسلامی بیشتر در حد محلی بوده است، اما نظام مقدس جمهوری اسلامی نظامی است با تأثیرات عالم‌گیر و در تاریخ تشیع هیچ نظام و حکومتی، به اندازه جمهوری اسلامی به مذهب اهل بیت(ع) خدمت نکرده است.

وی به تأثیرات انقلاب اسلامی ایران بر تمام دنیا اشاره و بیان کرد: انقلاب اسلامی و نهضت مقاومت زمینه ساز فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی شد. اسرائیل که پنجه خود را بر روی گرده تمام کشورهای اسلامی و عربی گذاشته بود و آرزوی از نیل تا فرات در سر خود می‌پروراند، امروز از ترس، دیواری بین شهرک‌های خود و مناطق فلسطینیان کشیده است. چه کسی غیر از جمهوری اسلامی جسارت و تفکر نهضت مقاومت را در دل مردم نهاد؟

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به قدرت رو به افول آمریکا اشاره کرد و بیان داشت: امریکایی که قبلا نظریه پردازان به آن پرداختند و گفتند نظم نوین جهانی توسط آمریکا تنظیم می‌شود و قدرت مطلق دنیا آمریکا خواهد بود، امروز همان نظریه پردازان مانند فوکویاما خودشان اعتراف کردند که آمریکا رو به افول است و مقام معظم رهبری بیست سال پیش این مسئله را پیش‌بینی کرده بودند و این از تاثیرات انقلاب اسلامی است که جهان را متحول کرد.

وی گفت: مطمئن باشید اگر فرجی شد و ظهور امام زمان(عج) اتفاق بیافتد، این انقلاب اسلامی بوده است که به این ظهور شتاب داده است.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری به شرح برکات انقلاب اسلامی بر کل جهان پرداخت و گفت: در طول چهل سال اخیر تعداد اشخاصی که در کل جهان به مذهب شیعه گرویده اند، از تعدادی که در کل تاریخ اسلام شیعه شده اند، چند برابر بیشتر است و این نیز یکی دیگر از برکات انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha