جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رفیعی

حوزه/ مسئول امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه با بیان اینکه شهدا جهت دهنده و هدایتگر و نشان دهنده راه هستند، گفت: در مسیر شهدا بن بست و نا امیدی وجود ندارد و باید در مسیر آنها محکم و استوار پیش رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه شب گذشته در یادواره ۱۱ شهید روحانی شرق هرمزگان که در مسجد جامع جواد الائمه(ع) توکهور هشتبندی شهرستان میناب برگزار شد، اظهار داشت: شهدا در جامعه ما با گذشت بیش از سه دهه از پایان دفاع مقدس هنوز جذبه و تاثیرگذار هستند.

وی افزود: عده ای از برنامه ریزان فرهنگی در حضور مقام معظم رهبری درباره فعالیت های فرهنگی با محوریت شهدا مطالبی بیان کردند که رهبر انقلاب فرمودند شما بهترین راه را انتخاب کردید و همچنین در جلسه سرداران دفاع مقدس فرمودند احیای فضای شهدای در جامعه یک امر ضروری است.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه با اشاره به آیه «وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً إِلَی اللَّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی اللَّه // کسی که از خانه خود بیرون بیاید در حالی که به سوی خدا و رسولش هجرت می‌کند پس مرگش فرا برسد تحقیقا اجر او با خداوند می‌باشد.»، افزود: منظور از خانه در این آیه شریفه خانه ظاهری دنیوی نیست بلکه آن خانه ای است که خالی از نفسانیات، شهوات، حجاب ها، خودبرتربینی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی ادامه داد: سردار شهید سلیمانی می فرمود «تا شهید نباشی شهید نمی شوی»؛ شهید نفس خود را از آلام دینی خارج می کند و در مسیر خدا قرار می‌گیرد و خدا نیز میزبان شهید است.

وی با بیان اینکه شهدا جهت دهنده و هدایتگر و نشان دهنده راه هستند، تصریح کرد: در مسیر شهدا بن بست و نا امیدی وجود ندارد و باید در مسیر آنها محکم و استوار تحت لوای رهبر انقلاب پیش رفت.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: مسیر شهدا، راه طهارت، بصیرت، نور و معنویت است و شهادت معبری برای بیداری و انتشار کربلا و هل من ناصر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه در زمان پیامبر اسلام (ص) برخی از یاران عهد بستند که تا آخرین نفس با پیغمبر (ص) باشند، اضافه کرد: امروز نیز رزمندگان اسلام پای انقلاب و رهبری استوار ایستاده اند که این همان عهد صادق است.

وی با اشاره به برنامه ریزی دشمن علیه انقلاب اسلامی، گفت: درباره جمهوری اسلامی یک سند شش صفحه ای ارائه کردند اگر می خواهید ایران را از انقلاب جدا کنید باید ولایت فقیه از بین برود، لذا شما در اغتشاشات همه فلش ها به سمت رهبری بود.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه ادامه داد: دشمنان می خواهند انقلاب اسلامی را به وسیله کم ارزش شدن ارزش ها، را از درون تهی و با دو قطب سازی کردن و جنگ ترکیبی، ایران را مهار کنند، اما بینش و بصیرت مردم ایران که برگرفته از مسیر شهدا و گوش به فرمان بودن ولی امر مسلمین است دشمنان را مأیوس و نقشه های آنان را در طول چهار دهه نقش بر آب کرده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha