پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سیدمحمد سادات

حوزه/رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: این روزها که دختران به عنوان وارثان زیبایی خداوند و گل‌های بهشتی در هجوم ناجوانمردانه جنود ابلیس و خناسان عالم میباشند رسالت مسئولین فرهنگی و آموزشی و به ویژه خانواده ها بسیار سنگین و حیاتی است

حجت الاسلام سید محمد سادات در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان با تبریک ولادت باسعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و روز دختر اظهار داشت: حضرت فاطمه معصومه(س) ولی نعمت ما ایرانی‌هاست و ایشان علاوه بر شرافت خانوادگی و ذاتی، در عرصه های ایمان و عمل سرآمد روزگار خود و دارای معنویت بالا و از علمی سرشار برخوردار بودند و در اوج ولایت پذیری و دشمن ستیزی رسالت خود را نسبت به ساحت امامان معصوم به بهترین شیوه ادا نموده و در این راه فدا گشتند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: در عصر کنونی که جاهلیت با چهره جدید و مدرن جلوه گری می کند و در اوج تحقیر و بهره کشی از زنان و ابتذال به سر می‌برد و به دنبال متلاشی کردن شخصیت بانوان است و تلاش می‌کند تا با قانونمند کردن ارزش های ضد اخلاقی خود به سایر جوامع و فرهنگ‌ها به ویژه مسلمانان فشار وارد سازد، توجه به جایگاه دختران و تأسی به سیره بزرگوارانی همچون حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به عنوان یک الگوی متعالی، داروی شفابخش عصر ما می باشد.

وی افزود: در فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) که ریشه در وحی و کلام الهی دارد زنان و دختران از جایگاه رفیعی برخوردار هستند و تعابیری زیبا و بلند برای آنان به کار گرفته شده است واژه‌هایی چون ریحانه( گل ) قواریر (بلورها) و حسن (نیکی) و...

حجت‌الاسلام سادات خاطرنشان کرد: در روایتی از پیامبر اکرم(ص) نقل شده از مبارکی زن آن است که فرزند نخست او دختر باشد و در روایت دیگری حضرت می فرماید دختر از بوی بهشت است. دختران مایه برکت و حسنات و سپری در برابر آتش جهنم برای والدین خود می باشند.

وی در پایان اظهار کرد: این روزها که دختران به عنوان وارثان زیبایی خداوند و گل‌های بهشتی در هجوم ناجوانمردانه جنود ابلیس و خناسان عالم میباشند رسالت مسئولین فرهنگی و آموزشی و به ویژه خانواده ها بسیار سنگین و حیاتی است و این توجه باعث تضمین بقای خانواده و تداوم نسل های آینده و تطهیر جامعه از آلودگی‌های اخلاقی و اجتماعی می باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha