جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ نشست صمیمی مدیر حوزه علمیه کردستان با طلاب مدرسه علمیه قروه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کردستان گفت: طلبگی ادامه مسیر اهل بیت(ع) است و اگر اینگونه نباشد انگیزه طلاب برای ماندن در حوزه کمرنگ می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین نادر رنجبر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه اظهار داشت: طلبگی با معنویت عجین است و اگر اینگونه نباشد انگیزه طلاب برای ماندن در حوزه کمرنگ می شود.

به گفته مدیر حوزه علمیه کردستان، هرچقدر ارتباطمان با معنویات و خدا بیشتر باشد، مشکلات و مسائلی که در مسیرمان اتفاق می افتد، راحت تر برطرف می شوند.

وی اظهار کرد: معنویات در زندگی کارکردهای بسیاری دارد، ولی اگر از معنویات دور باشیم شیطان راحت تر می تواند بر ما غلبه کند.

استاد حوزه بیان کرد: فضایی که برای طلاب وجود دارد برای دیگران کمتر است و بهترین نمونه آن توجه و احتیاج آموزش و پرورش به حضور روحانیون در ساختار این سازمان بزرگ آموزشی و پرورشی است.

مدیر حوزه علمیه کردستان اظهار کرد: افراد سست عنصر تلاش می کنند که طلاب را از ادامه مسیر مأیوس کنند، لذا به این افراد فرصت طلب اجازه ندهید که شما را دلسرد کنند. بدانید در مسیری که قرار گرفته اید، همان مسیر اهل بیت علیهم السلام است و هر کسی که خودش را این مسیر جدا کند بی شک بودنش در حوزه ضرورت ندارد زیرا در آینده نمی تواند نه برای خود و نه برای جامعه تأثیرگذار باشد، لذا اجازه ندهید که افراد کم انگیزه شما را از مسیرتان منحرف کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طلبه ای که جایگاه واقعی خود را بداند و به وظایف خود به درستی عمل کند، بی گمان در کنار اهل بیت (ع) خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha