یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/دومین روز کاروان زیرسایه خورشید در اصفهان

حدود ۵۰۰ برنامه و جشن مردمی با حضور کاروان خادمان رضوی در دهه کرامت از چهارم تا دوازدهم خرداد در استان اصفهان برگزار می‌شود.

محمدتوکلی، مدیر مجموعه فرهنگی رهپویان وصال در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در اصفهان اظهار کرد: شانزدهمین دوره جشن‌های مردمی و معنوی زیرسایه خورشید از چهارم تا دوازدهم خرداد با مشارکت مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی و به میزبانی مجموعه فرهنگی رهپویان وصال در نقاط مختلف استان اصفهان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: شعار این دوره از جشن های دهه کرامت «جمع‎مان جمع است، زیرپرچمت» انتخاب شده است، برنامه های شاد و مفرح با حضور اقشار مختلف مردم از محورهای جشن های امسال است.

دبیر جشن‌های مردمی زیرسایه خورشید افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته برای امسال بالغ بر ۵۰۰ برنامه و جشن مردمی با حضور کاروان خادمان رضوی در استان اصفهان برگزار می‌شود.

وی ابراز کرد: این ویژه برنامه ها شامل همایش دخترانه مثل معصومه، جشن برای بیماران خاص، بام بهشت (اهتزازپرچم امام رضا(ع) درمحلات)، تاکسی‌های رضوی( که طی آن خیرین درآمد یک روز راننده را پرداخت می‌کنند و حمل و نقل مردم به یمن میلاد امام، رایگان انجام می‌شود)، جشن ایران جوان(برای مادران بالای۳فرزند)، احیای سنت تهنیک(اذان واقامه درگوش نوزاد و تربت سیدالشهدا)، شب شعرهای رضوی، تجلیل از هنرمندانی که هنرشان را نذر امام رضا(ع) کنند، تجلیل از تولیدکنندگان پوشاک فاخر،‌ خطبه‌ها و ازدواج‌های رضوی،گرامیداشت شهدای امنیت اغتشاشات اخیر، بدرقه حجاج شهرستان توسط خدام، حضور در جشن‌های مدارس و دانشگاه‌ها می شود.

وی اذعان کرد: در دهه کرامت و روزهای مختلف میزبان سه کاروان از خدام حضرت آستان رضوی از بارگاه ملکوتی علی بن موسی الرضا(ع) در استان اصفهان هستیم که که یک گروه ویژه شهرستان‌های کاشان، نطنز و آران و بیدگل و با میزبانی مؤسسه خادمین حضرت رضا(ع) کاشان به اجرای مراسم می‌پردازند و دو گروه دیگر به میزبانی مجموعه فرهنگی رهپویان وصال شهر اصفهان به سایر نقاط استان سفر می‌کنند.

توکلی تصریح کرد: مراسم استقبال از کاروان‌های زیرسایه خورشید امروز پنجشنبه چهارم خرداد از ساعت۱۷:۳۰ باحضور قشرهای مختلف مردم در حرم حضرت زینب خواهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha