شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ برگزاری کارگاه تخصصی درمان چند بعدی معنوی خداسو در اهواز

حوزه/ کارگاه تخصصی درمان چند بُعدی معنوی خداسو ویژه دانش پژوهان سطح سه مشاوره اسلامی و اساتید مرکز مشاوره سماح در اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، کارگاه تخصصی درمان چند بعدی معنوی خداسو ویژه دانش پژوهان سطح ۳ مشاوره اسلامی و اساتید مرکز مشاوره سماح به همت معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان و با حضور حجت الاسلام محمد صفری عضو هسته علمی درمان معنوی از قم، از تاریخ ۳ الی ۵ خرداد ماه ۱۴٠۲ به مدت دو روز و نیم، در سالن آمفی تئاتر دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد.

حجت الاسلام محمد صفری به بیان توضیحاتی در خصوص برگزاری این دوره پرداخت و اظهار داشت: کارگاه درمان چند بُعدی معنوی خداسو از جهت اینکه یک دوره معنوی، خداسو و در راستای تربیت توحیدی است با رسالت طلبگی سنخیت دارد.

وی افزود: در حوزه علمیه گرایش خوبی به این نوع درمانگری وجود دارد و این درمانگری در عرصه عمل و درمان موفقیت‌ها و خروجی‌های خوبی داشته است.

این عضو هسته علمی درمان معنوی، بیان کرد: از آنجایی که این نوع درمان عملی بوده و حتما با تجربه به دست می‌آید و نمی‌شود صرفا با آموزش این نوع درمان را به دیگران یاد داد، ولی با انگیزه و نشاطی که دانش آموختگان این دوره داشته‌اند توانستیم آموزش را با عمل تلفیق کرده و خروجی خوبی به دست آوریم.

وی یادآور شد: استان خوزستان و مخصوصا شهرستان اهواز در معرفی الگوهای تربیتی کشوری بسیار خوش نام بوده و امیدواریم الگوی نمونه اولیه این درمان را در شهرستان اهواز نهادینه کرده و آن را به عنوان یک الگوی تربیتی به کشور معرفی کنیم.

حجت الاسلام صفری گفت: نقطه ضعف طرح صالحین که از اهواز نشأت گرفته و در کشور گسترش پیدا کرد این بود که اصل و اساس روش سیستمی تربیت در آن وجود نداشت، این الگوی درمان، نقص طرح صالحین را کاملا جبران کرده و یک سیستم جامع تربیت توحیدی که خروجی‌های خوبی برای جامعه داشته و جامعه را با تقوا می‌کند، به جامعه معرفی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره عناوین اصول، فنون و رویکرد اسلامی درمان معنوی، پیشران و ورود به عمل درمان، آگاه سازی پندار و پنداشت، هدف‌گذاری و هدف گزینی، عقل فطری و عقل طبیعی انسان و طریقه فعالسازی عقل فطری و موانع کنش، تربیت و اعتماد به عقل و عقل خداسو و هویت معنوی به حاضرین آموزش داده شد، همچنین دو کتاب درمان چند بعدی معنوی و اصول و فنون مشاوره و روان درمانگری با رویکرد اسلامی به عنوان منبع به شرکت کنندگان معرفی شد تا بتوانند به طور تخصصی سیر مطالعاتی خود را ادامه دهند.

گفتنی است حدود ۴٠ نفر از اساتید و دانش پژوهان سطح سه مرکز مشاوره اسلامی در این کارگاه شرکت داشته و قرار است برگزیدگان این دوره به صورت تخصصی‌ مورد آموزش قرار گرفته و در صورت کسب موفقیت به عنوان استاد مشاور در مدارس علمیه و مرکز مشاوره سماح از آنها استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha