یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمود اسدی امام جمعه دیلم

حوزه/ حجت الاسلام اسدی گفت: در نگاه گذرا بر پرونده‌های طلاق، نداشتن مهارت‌های زندگی مشترک عامل اکثر جدایی بین زوجین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمود اسدی امام جمعه دیلم بعدازظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی ضمن تبریک دهه کرامت با تأکید بر بالا بردن سطح مهارت‌های جوانان قبل و بعد از ازدواج، اظهار داشت: در نگاه گذرا بر پرونده‌های طلاق، نداشتن مهارت‌های زندگی مشترک عامل اکثر جدایی زوجین است.

وی افزود: موضوع طلاق یکی از آسیب های جدی در کشور است و شهرستان ما هم از این امر مستثنی نیست و با توجه به آمار بالای طلاق باید به صورت تخصصی به این موضوع پرداخت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دیلم در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در کاهش طلاق مؤثر است آموزش و مشاوره قبل از ازدواج است؛ مشاوره و برگزاری کلاس‌ها می‌تواند در افزایش سطح آگاهی جوانان مفید و مؤثر باشد.

محمدامین خلیجی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری دیلم نیز ضمن تبریک دهه کرامت، گفت: استفاده از ظرفیت جایگاه شورای فرهنگ عمومی فرصتی بسیار مناسب است؛ با میانجیگری و روش‌های خلاقانه می توان اقدامات موثری در زمینه کاهش آمار طلاق انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان دیلم از توانمندی های خوبی در حوزه مشاوره برخوردار است، خاطرنشان کرد: باید بتوانیم با استفاده از توانمندی های حوزه مشاوره در زمینه های مختلف بنیان خانواده ها را مستحکم کرده و به خانواده هایی در آستانه به هم ریختگی هستند، جان دوباره ببخشیم.

در این نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی و کارشناسان و مشاوران در حوزه آسیب های اجتماعی به ویژه موضوع طلاق و کاهش ازدواج در سطح شهرستان دیلم گفت و گو و تبادل نظر کردند.

یکی از مصوبات بسیار مهم در نشست شورای فرهنگ عمومی تشکیل کارگروه ویژه و استفاده از کارشناسان متخصص در حوزه آسیب های اجتماعی در سطح ادارات و استفاده از مشاورین و کارشناسان بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha