یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
ز

حوزه / به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در ششمین شب دهه کرامت مراسم بزرگداشت شهدای کاشان در عملیات بیت المقدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، شامگاه روز جمعه به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در ششمین شب دهه کرامت مراسم بزرگداشت شهدای کاشان در عملیات بیت المقدس با حضور ایثارگران، خانواده معظم شهدا ،رزمندگان ،بسیجیان ، یادگاران دوران دفاع مقدس ، جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم در تالار شهر فرهنگسرای مهر این شهر برگزار شد.

سردار جواد ملکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در این مراسم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس در آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: خرمشهر را زمانی از دست دادیم که از نظر نظامی ، آموزشی و تجهیزاتی در سطح پایینی بودیم.

سردار ملکی، آزادسازی خرمشهر را از اهداف اصلی عملیات بیت المقدس در خلال جنگ ایران و عراق عنوان کرد و ابراز داشت: صدامی که اعلام کرده بود ه عنوان آقای دنیای عرب ده روز دیگر تهران خواهیم بود به خاطر مقاومت دلیر مردان خدا پرست و با ایمان ۳۴ روز پشت دروازه های خرمشهر با ما جنگید.

وی، با بیان اینکه برای آزادسازی خرمشهر رزمندگان با ۲۳ کیلومتر پیاده روی به دشمن نزدیک شدند، تصریح کرد :شهدای عملیات بیت المقدس به خاطر اخلاص در عملی که داشتند با کمک امداد غیبی توانستند خرمشهر را از دست صدامیان آزاد کنند که به همین دلیل امام راحل نیز فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد.

فرمانده دوران دفاع مقدس، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که خرمشهر ها در پیش رو داریم، گفت: خاتمه پیدا کردن قائله آشوبگران در سال گذشته که با حضور مردم انقلابی کشورمان رقم خورد نمونه ای از آزادسازی خرمشهرها است.

سردار ملکی ، بر لزوم گسترش فعالیت های فرهنگی در مبارزه با بدحجابی در کشور تاکید کرد و ابراز داشت : در برخورد با بد حجابی نیاز به درگیری و جنگ و گریز نداریم بلکه ما منطق ، استدلال و قرآن داریم.

فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه برای گسترش کار فرهنگی آیات قرآن و روایات را با تابلو کردن در معرض دید عموم مردم و گردشگران قرار داده شود یادآور شد: ۹۰درصد کسانی که کشف حجاب می کنند خبر ندارند که خدا در قرآن پیرامون حجاب ۱۶ آیه دارد.

اجرای سرود ، خاطره گویی و رونمایی از پوستر شهدای کاشانی در عملیات بیت‌المقدس از برنامه های این مراسم معنوی بود.

شایان ذکر است این پوستر با بهره‌گیری از تصاویر ۱٠۵ شهید کاشانی عملیات بیت المقدس در ابعاد ۵۰ در ۷۰ طراحی شده است و در این پوستر تصویری از بخشی‌های مسجد جامع خرمشهر به همراه تصویری از رزمندگان اسلام و بخش‌هایی از مسجد الاقصی دیده می‌شود.

مراسم بزرگداشت شهدای کاشان در عملیات بیت المقدس برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهدای کاشان در عملیات بیت المقدس برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهدای کاشان در عملیات بیت المقدس برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهدای کاشان در عملیات بیت المقدس برگزار شد

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha