دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: رسالت و رویکرد دینی شبکه جهانی ولایت یک بار سنگین است که اهتمام و تلاش روز افزون مسئولین شبکه ها را می طلبد تا این امر مهم را به سر منزل مقصد برسانند و در حدی که هستید قناعت نکنید و در انجام مسئولیت مهم خود پیش به جلو و در جهت فتح اهداف متعالی گام بردارید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار مسئولین شبکه جهانی ولایت گفتند: با توجه به ارائه گزارش مسئولین برای بنده روشن شد که بیش از آن که تصور می کردم این شبکه فعال و تأثیر گذار است و کمک ها و پشتیبانی های که برای این مجموعه صورت می پذیرد همگی بجا است؛ البته با توجه به آثار بسیار ارزنده ای که در این مجموعه تولید می شود، تنها به این‌ها اکتفا نکنید و سعی کنید در حال توسعه و فتح افق های پیش رو در راستای تبیین و تعمیق بخشی به مبانی مکتب اهل بیت علیهم السلام باشید؛ چرا که این شبکه ظرفیت عظیمی دارد.

معظم له در ادامه خاطرنشان ساختند: وجود شبکه جهانی ولایت به زبان های متعدد یک ضرورت دینی و فرهنگی برای جهان تشیع و اسلام است و فعالیت این چنین مجموعه ها سبب می شود تا تشیع و اسلام در دنیا شناخته شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: سعی شود به درس های اخلاق، تفسیر و فقه که به زبان ساده ارائه شده اند به مناسبت در شبکه پخش شود اقصی نقاط جهان از آن استفاده کنند.

معظم له در ادامه افزود: رسالت و رویکرد دینی شبکه جهانی ولایت یک بار سنگین است که اهتمام و تلاش روز افزون مسئولین شبکه ها را می طلبد تا این امر مهم را به سر منزل مقصد برسانند و در حدی که هستید قناعت نکنید و در انجام مسئولیت مهم خود پیش به جلو و در جهت فتح اهداف متعالی گام بردارید.

شبکه جهانی ولایت به زبان فارسی از ۳۸ کشور در ۵ قاره مخاطب فعال دارد

حجت الاسلام والمسلمین علوی نیز در ابتدای این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از خدمات و کمک های حضرت آیت الله مکارم با ارائه گزارش از برنامه های شبکه جهانی ولایت خاطرنشان ساخت: هم اکنون شبکه جهانی ولایت در پنج قاره آسیا، اروپا، آمریکا، آفریقا و اقیانوسیه در قالب ۴ شبکه فارسی، عربی، هوسا و آذری از طریق امواج ماهواره و فضای مجازی از این مرکز نورانی از شهر مقدس قم پخش دارد.

مدیر شبکه جهانی ولایت در بیان معرفی برنامه های بخش الولایه به زبان عربی ابراز داشت: مؤسسه جهانی ولایت در قالب زبان عربی به عنوان الولایه، تمامی کشورهای عرب زبان را تحت پوشش خود دارد و همچنین شبکه جهانی ولایت به زبان فارسی از ۳۸ کشور در ۵ قاره، مخاطب فعال دارد.

وی در بیان معرفی برنامه های زبان هوسا ابراز داشت: شبکه هوسای ولایت نیمی از جمعیت آفریقا در ۱۲ کشور را در بر دارد که با تأسیس زبان سواحلی، گستره مخاطب ولایت در آفریقا را افزایش خواهیم داد تا به تدریج تمام آفریقا را تحت پوشش قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین علوی گفت: شبکه های جهانی ولایت در تراز حوزه های علمیه و الگویی نمونه برای تمام شبکه های معارفی در اندازه و جایگاه مرجعیت معظم، با پرهیز و دوری از هر گونه افراط و تفریط در خدمت به دین و مکتب اهل بیت علیهم السلام می باشد.

مدیر شبکه جهانی ولایت، گفت: این شبکه در امر تبلیغ دین، به ضرورتی حیاتی و غیرقابل انکار تبدیل شده است که بدون هیچ گونه جایگزین و بدیل در اقصی نقاط مختلف دنیا به عنوان یک مرکز اسلامی پناهگاه مردم برای دریافت محاسن کلام اهل بیت(ع) به شمار می رود.

وی خاطرنشان ساخت: اگر یک روز رهبر کبیر انقلاب امام خمینی رحمه‌الله فرمودند که رسانه ملی باید دانشگاه شود و این امر مهم در رسانه های کشور مغفول واقع شد اما این سازمان رسانه‌ای ولایت , تحت اشراف مرجعیت معظم، به اعتراف تمام بینندگان در اقصی نقاط جهان و به اذعان بزرگان و علما، به یک دانشگاه عظیم معارفی در سطح جهانی تبدیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین علوی، ابراز داشت: شبکه جهانی ولایت در قالب ۴ زبان با حضور بیش از ۵۰۰ استاد تراز اول و مجرّب، در عرصه های مختلف علوم و معارف اسلامی در بین شبکه های ماهواره ای و داخلی همچون نگین انگشتری می درخشد.

توصیه های آیت الله العظمی مکارم به مدیران شبکه جهانی ولایت

توصیه های آیت الله العظمی مکارم به مدیران شبکه جهانی ولایت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha