پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله محمود رجبی عضو جامعه مدرسین

حوزه/ رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: یکی از آسیب‌های جدید فضای مجازی آنست که تفکر عقلانی را گرفته و جامعه هر چه حرکت می‌کند بدون فکر و تفکر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله محمود رجبی در دیدار سرپرست وزارت آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش اظهارکرد: آنچه مرز انسانیت و حیوانیت را مشخص و جدا می‌کند همین است که انسان بر اساس تفکر عقلانی و باورداشت‌های صحیح، زندگی می‌کند و همه انبیا هم برای همین آمدند که تفکر عقلانی را با استمداد از وحی در جامعه بشری با جزئیات بیشتر ارائه کنند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: خداوند تمام انبیا الهی را به ویژه خاتم پیامبران حضرت رسول اکرم(ص) را برای تعلیم و تربیت مبعوث کردن و لذا سرمایه گذاری در آموزش و پرورش به منظور نهادینه ساختن باورهای اعتقادی و در قالبی که منتهی به صحنه‌های اجتماعی و نظام سیاسی اسلام شود بسیار حائز اهمیت است.

آیت الله رجبی ادامه داد: جایگاه آموزش و پرورش بسیار مهم و یک فرصت نسبتاً طولانی است که فرد مقاطع مختلف و حساس زندگی خود را در آن سپری می‌کند، که سه مقطع شخصیتی فرد یعنی کودکی، نوجوانی و جوانی در آن شکل می‌گیرد، مراحلی که القای منطق عقلانی و تفکر عقلانی در آن پرداخته می‌شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: با توجه به این اهمیت می‌توان با یک برنامه‌ریزی درست و مطلوب بسیاری از آسیب‌ها را برطرف کرد، یکی از این آسیب‌های جدی، فضای مجازی است که تفکر عقلانی را گرفته و جامعه بدون هیچ فکری حرکت می‌کند و این از آسیب‌های بسیار جدی است. این فرصت زمینه‌ای برای کار و تلاش بیشتر به منظور اینده نظام، اسلام و انقلاب می‌باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری موفق طرح ولایت از سوی مؤسسه امام خمینی(ره) در سایر نهادها و ارگان‌های اشاره کرد و گفت: طرح ولایت از برنامه‌های موفق مؤسسه است که می‌تواند با توانمندسازی و تربیت روحانیون این وزارتخانه به عنوان مربی طرح ولایت، شاهد اجرای این طرح موفق در طول سال برای معلمان سراسر کشور باشیم.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha