پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خدام رضوی

حوزه/ استقبال باشکوه مردم دهستان کوری حیاتی از خدام رضوی، دیدار خدام رضوی با توانخواه موفق و حافظ کل قرآن کریم در دشتستان، استقبال گرم مردم ریز شهرستان جم از کاروان خدام و پرچم متبرک حرم امام رضا(ع)، استقبال مردم روستای دهرود سفلی دشتستان از بیرق سبز رضوی و برگزاری جشن بزرگ زیر سایه خورشید در بندر شیرینو از مهمترین اخبار دهه کرامت استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، مردم دهستان کوری حیاتی شهرستان جم در جشن زیر سایه خورشید استقبال باشکوهی از خدام حرم رضوی داشتند.

مراسم زیر سایه خورشید به میزبانی باشکوه مردم دهستان کوری حیاتی از توابع شهرستان جم با حضور خادمان حرم امام رضا(ع)، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان در جوار شهید گمنام برگزار شد.

در حاشیه این مراسم به همت حوزه محمد رسول الله (ص)، از حاتم آهاری یکی از اهالی روستای آبگرمک به خاطر اهدای اعضای دخترش به بیماران نیازمند تقدیر کرد.

برگزاری ایستگاه صلواتی و اجرای گروه سرود بچه‌های پایگاه بسیج عمار، سخنرانی و مولودی خوانی خادمان آستان قدس رضوی از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

دیدار خدام رضوی با توانخواه موفق و حافظ کل قرآن کریم در دشتستان

خادمان حرم امام هشتم(ع) با صلوات خاصه امام رضا(ع) به دیدار سیده فاطمه تقی پور توانخواه موفق و حافظ کل قرآن کریم در دشتستان رفتند.

به مناسبت دهه کرامت و همزمان با میلاد حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) خادمان امام رضا(ع) از سیده فاطمه تقی پور، حافظ قران کریم با بسته‌های معنوی متبرک به حرم رضوی تقدیر کردند.

در این دیدار که حجت الاسلام مصلح امام جمعه برازجان و جمعی از مسئولان شهرستان حضور داشتند، خادمان حرم امام هشتم(ع) از تلاش، همت و موفقیت سیده فاطمه تقی پور، حافظ قرآن کریم و توانخواه موفق تحت پوشش بهزیستی دشتستان تقدیر کردند.

در این دیدار حجت الاسلام سیدعبدالکریم فاطمی روحانی کاروان زیر سایه خورشید، ضمن تفقد و دلجویی از خانواده این معلول، این وضعیت جسمانی را امتحان الهی دانست و از زحمات مادری که چنین دختر قرآنی تربیت نموده تقدیر و تشکر کرد.

حجت الاسلام فاطمی با بیان اینکه قلب مردم با پرچم امام رضا(ع) نورانی می‌شود، اظهار کرد: دور و نزدیک ندارد و امام رضا(ع) در همه جا هستند و نسبت به همه ابراز محبت می‌کنند.

جعفر کمالی رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان نیز، خادمان حرم رضوی را سفیران و پیام آوران امام رضا(ع) دانست و افزود: افتخار ما میزبانی از شما خادمان است.

گفتنی است سیده فاطمه تقی پور به عنوان حافظ قران کریم دارای مقامات ارزشمندی در مسابقات قرآنی است.

استقبال گرم مردم ریز شهرستان جم از کاروان خدام و پرچم متبرک حرم امام رضا(ع)

کاروان معنوی زیر سایه خورشید حامل پرچم متبرک بارگاه منور رضوی با استقبال پرشور مردم ولایی وارد شهر ریز از توابع شهرستان جم شدند.

مردم خونگرم و متدین شهر ریز با حضور در گلزار شهدا تجمع و از خادمین حرم امام هشتم(ع) با صلوات و اهدای گل و شیرینی استقبال کردند و ارادت خود را به خورشید هشتم آسمان امامت و خادمان بارگاه ملکوتی آن حضرت ابراز داشتند.

خادمان حرم مطهر رضوی پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا از مادران شهیدان محمد ریزی و حسین صافی تجلیل کردند.

استقبال مردم روستای دهرود سفلی دشتستان از بیرق سبز رضوی و خادمین امام رضا(ع)

همزمان با دهه کرامت، خادمین حرم رضوی در قالب کاروان زیر سایه خورشید وارد روستای دهرود سفلی از توابع شهرستان دشتستان شدند.

مراسم استقبال مردمی از خادمان امام رضا(ع) به روستای دهرود سفلی برگزار شد و مردم با صلوات و شیرینی و شربت به استقبال خادمان رفتند.

کاروان حامل پرچم سبز حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) در ادامه به عیادت یکی از بیماران این روستا رفتند و فضای حاکم سراسر آکنده از ذکر و یاد حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) شد.

جشن بزرگ زیر سایه خورشید در بندر شیرینو برگزار شد

همزمان با ایام دهه کرامت و در آستانه میلاد امام هشتم(ع)، شنبه ساعت ۲۰ جشن بزرگ زیر سایه خورشید در حسینیه حضرت صاحب الزمان(عج) بندر شیرینو برگزار شد.

ابراهیم بهمنی رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی بندر شیرینو از جشن بزرگ زیر سایه خورشید خبر داد و گفت: همزمان با ایام دهه کرامت جشن بزرگ زیر سایه خورشید با حضور خدام و پرچم متبرک حرم رضوی در جمع علاقمندان به ساحت مقدس حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در بندر شیرینو برگزار شد.

بهمنی اظهار کرد: با همت گروه فرهنگی دهیاری بندر شیرینو در اولین روز از دهه مبارک کرامت میدان پرچم شیرینو، مزین به برچم بزرگ «یا امام رضا» شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی بندر شیرینو بیان کرد: با انجام این اقدام، زائرین عزیزی که مشتاق اهل بیت(ع) هستند و نسبت به امام رضا(ع) ارادت و مودت دارند، ولی امکان حضور و زیارت مرقد مطهر آن حضرت برایشان فراهم نیست، امام خود را از راه دور زیارت می‌کنند.

بهمنی ادامه داد: کاروان زیر سایه خورشید به منظور ترویج فرهنگ و سبک زندگی رضوی و وصل کردن دل‌های عاشقان امام رضا(ع) و زیارت از راه دور بین اقشار مختلف مردم صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی بندر شیرینو خاطرنشان کرد: افزایش سطح همدلی ملی، ایرانی و اسلامی و نزدیک شدن دل‌های آحاد جامعه، ایجاد شور معنوی همراه با افزایش معرفت به مکتب اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) از دیگر اهداف برگزاری برنامه‌های این ایام است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha