جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ط

حوزه / روحانی کاروان زیر سایه خورشید در کاشان، با تأکید بر اینکه مهربانی حضرت فراگیر و برای تمام افراد خوب و بد است، گفت: در زبان فارسی رئوف و رحیم هر دو به معنای مهربانی است، اما رئوف یعنی کسی‌که فراتر از مهربانی است و با مهربانی فراگیر با همه حتی با فردی نیز که بدی کرده از خوبی و مهربانی دریغ نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت‌الاسلام حسین جلیلی روحانی کاروان زیر سایه خورشید امروز در خانه بهار مرکز نگهداری ۱۰ مددجوی نوجوان پسر با تأکید بر اینکه امام رضا(ع) دو حرم دارد، اظهار داشت: حرم و بارگاه ملکوتی ثامن الحجج در مشهد مقدس است، اما قلب‌های همه مردم، حرم نامحدود امام مهربانی‌هاست.

وی همچنین در خصوص صفت رأفت و رئوف بودن ثامن‌الائمه با تأکید بر اینکه مهربانی حضرت فراگیر و برای تمام افراد خوب و بد است، افزود: در زبان فارسی رئوف و رحیم هر دو به معنای مهربانی است، اما رئوف یعنی کسی‌که فراتر از مهربانی است و با مهربانی فراگیر با همه حتی با فردی نیز که بدی کرده از خوبی و مهربانی دریغ نمی‌کند.

روحانی کاروان زیر سایه خورشید، با بیان اینکه سه دسته افراد وجود دارند، گفت: کسانی که پاسخ به مهربانی می‌دهند، پاسخ به مهربانی نمی‌دهند و یا پاسخ بد به خوبی می‌دهند، اما رئوف کسی است که خوبی را حتی از فردی که پاسخ بد داده هم دریغ نمی‌کند.

حجت‌الاسلام جلیلی با بیان اینکه هر کدام از ائمه تجلی یکی صفات خدا و نور واحد هستند، اظهار کرد: انیس النفوس یعنی امامی که مهر و مهربانیش برای همه قابل حس، لمس و درک و بقیه ائمه متفاوت است.

وی در مورد برنامه‌های اجرایی کاروان زیر سایه خورشید در کاشان، یادآور شد: بازدید از خانه بهار مرکز نگهداری ۱۰ پسر نوجوان، مرکز بهبودی اقامتی میان مدت مهر ایثار و موسسه خیریه و توانبخشی معلولین ذهنی و جسمی دختران هاجر کاشان از جمله برنامه‌های انجام شده توسط خادمان حرم رضوی در کاشان می‌باشد که خادمین با حضور در این مراکز و دلجویی از مددجویان با پرچم امام رئوف علاوه بر ایجاد روحیه قوی و نشاط معنوی، عامل تحول روحی و انقلاب درونی با شور و شعور رضوی است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha