شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حسین تکمیلی

حوزه/ امام‌جمعه شیروان گفت: یکی از راه‌های رونق بخشیدن به قرآن کریم، برگزاری مسابقات قرآنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین تکمیلی امام‌جمعه شیروان، روز دوشنبه، در نشست ستاد چهل و ششمین دوره مسابقات قرآنی، اظهار داشت: یکی از راه‌های رونق بخشیدن به قرآن کریم، برگزاری مسابقات قرآنی است.

وی با تأکید بر لزوم شرکت همه علاقمندان در مسابقات قرآنی، افزود: همه باید به هر نحوی که می‌توانیم در این مسابقات شرکت کنیم تا گامی هرچند کوچک، برای ارج و رونق بخشیدن قرآن کریم برداشته باشیم.

حجت‌الاسلام تکمیلی یادآور شد: به‌عنوان نمونه اگر در بخش تخصصی حفظ و قرائت توانمند نیستیم، می‌توانیم در بحث تفسیر، نهج‌البلاغه و یا صحیفه سجادیه شرکت کنیم.

وی ادامه داد: فارغ از هر نتیجه‌ای که در این مسابقات کسب کنیم باید بدانیم که مسابقات قرآنی سبب نزدیکی و اُنس نسل نوجوان و جوان جامعه با قرآن شده و انگیزه و علاقه‌مندی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

حجت‌الاسلام تکمیلی با تأکید بر اهمیت برگزاری هر چه‌بهتر این مسابقات، تصریح کرد: برای برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر این مسابقات باید از تمام امکانات و ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان هم تلاش کنیم این مسابقات با تعداد بیشتری شرکت‌کننده و باکیفیت خوبی برگزار شود.

امام‌جمعه شیروان با بیان اینکه متأسفانه قرآن کریم مهجور واقع‌شده است، گفت: با توجه به اهمیت قرآن و نقش آن در زندگی‌ها، لازم است که یکی از اولویت‌های اصلی در مسائل فرهنگی، قرآن کریم و توجه به آن باشد.

گفتنی است، ثبت‌نام این دوره از مسابقات با محوریت بقاع متبرکه و امامزادگان واجب‌التعظیم(ع) از ۱۶ اردیبهشت‌ماه امسال آغاز و تا ۱۵ خردادماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha