یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ نشست  خبری  پذیرش حوزه های علمیه

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم در بیان تقابل تمدن برهنگی و تمدن کمال دینی ابراز داشت: با نگاه به فرهنگ قرآنی، زن در آن انسانی کامل و متعالی است و در مقابل فرهنگ اسلام، تمدن مبتذل و تحقیر آمیز غرب، زن را بازیچه و ملعبه شهوت های خود قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد در برنامه پرسمان قرآنی شبکه ولایت، ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها ابراز داشت: حضرت معصومه بانوی کرامت که وجود ایشان در شهر مقدس قم نقش بی بدیل ایشان در تمدن سازی جامعه اسلامی بر کسی پوشیده نیست، لذا عظمت دوبانوی بزرگوار حضرت زهرا (سلام الله علیها ) و حضرت معصومه (سلام الله علیها) که در ایشان جایگاه واقعی زن تجلی پیدا کرده است لذا نباید به واسطه بی حرمتی به چادر اهل بیتی و تبعیت از هوس های شیطانی به این جایگاه معنوی و مهم بی ارزشی کرد.
معاون آموزش حوزه های علمیه در ادامه با بیان این که قرآن کریم نگاه ویژه ای به جایگاه زن دارد ابراز داشت: قرآن کریم در کلام زیبا نقش زن در جامعه را به درستی تبیین می کند و همچنین در ارتباط با زن، زندگی آزادی بهترین مطالب با بهترین نگاه نسبت به زن را بیان می کند.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد گفت: نقش زنان در پرورش مردان تمدن ساز آفرین در طول تاریخ اسلام بسیار می باشد و در کنار هر پیامبری در قران دستان پنهان شخص پیامبر پرور که نقش مادری دارد نمایان است.

استاد حوزه علمیه قم در بیان تقابل تمدن برهنگی و تمدن کمال دینی ابراز داشت: با نگاه به فرهنگ قرآنی، زن در آن انسانی کامل و متعالی است و در مقابل فرهنگ اسلام، تمدن مبتذل و تحقیر آمیز غرب، زن را بازیچه و ملعبه شهوت های خود قرار داده است.

وی در ادامه گفت: نگاه به عنوان کالای جنسی نسبت به زن ظلم در مقابل کرامت او می باشد. باید مقوله حجاب را در مقابل تمدن رو به افول غرب که در صدد خدشه وارد کردن به مبانی دین مبین اسلام است نگه داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha