شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قریشی

حوزه / امام جمعه ارومیه گفت: دشمنان اسلام، اهمیت قرآن را بیشتر از خود مسلمانان متوجه هستند و به همین دلیل دنبال قرآن‌سوزی و مخالفت با آن هستند، ولی حتی جرأت ندارند کلمه‌ای در برابر این کتاب مقدس بیاورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، امروز در همایش رویش‌های قرآنی در شهرستان تکاب، با اشاره به اینکه قرآن کتاب نور و هدایت است، اظهار داشت: همنشینی با قرآن موجب دوری انسان از ظلمت و تاریکی می‌شود که پیامبر اکرم(ص) این مسیر نورانی را برای انسان گشوده است.

وی افزود: افرادی که در راه قرآن سرمایه‌گذاری کرده‌اند و مأنوس با کتاب الهی هستند، در برابر ناملایمات و سختی‌ها مقاوم خواهند بود و در محشر هم مورد عنایت حق تعالی قرار می‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، با اشاره به شرایط مناسب شهرستان تکاب از نظر تربیت فرزندان قرآنی، عنوان کرد: آشنایی عموم مردم با معارف قرآن، نیازمند سرمایه‌گذاری و ورود جدی مدیران است که باید مورد توجه باشد.

وی اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) به سلمان فارسی سفارش می‌کنند که قرائت قرآن را همواره انجام دهد، چراکه این کار موجب نزدیکی انسان به خدا، طلب مغفرت ملائکه برای انسان و اشتیاق بهشت برای ورود انسان می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: در روایات داریم که قرائت قرآن موجب باز شدن درهای رحمت بر روی انسان می‌شود و خداوند در برابر هر حرف یک فرشته تسبیح‌گو در کنار انسان قرار می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، با توصیه به اینکه قرائت و همنشینی با قرآن در جامعه رواج پیدا کند، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با آن همه دغدغه، روزانه۳ جزء قرائت قرآن داشتند که اهمیت ویژه این کار را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: بر اساس روایات، هرکس با قرآن آشنایی نداشته باشد از ورود به بهشت منع می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین قریشی اظهار کرد: دشمنان اسلام، اهمیت قرآن را بیشتر از خود مسلمانان متوجه هستند و به همین دلیل دنبال قرآن‌سوزی و مخالفت با آن هستند، ولی حتی جرأت ندارند کلمه‌ای در برابر این کتاب مقدس بیاورند.

وی ادامه داد: خودِ قرآن هم در زمان نزول تأکید می‌کند که کافران یک جمله همانند آن بیاورند، اما هرگز موفق نمی‌شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، یادآور شد: کافران، مشرکان و منافقان از ایستادگی و برابری با قرآن بازمانده‌اند و همین عامل سوزاندن این کتاب می‌شود، خداوند هم فرموده که دشمنان اسلام حتی سوره‌ای از قرآن را هم نمی‌توانند بیاورند و همین امر موجب وارد شدن آن‌ها به جهنم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر دشمنان اسلام صادق هستند، به جای قرآن سوزی به دنبال تدوین حتی یک سوره نظیر آن باشند که از این اقدام ناتوان هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha