دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ نشست مهدویت و دانشگاه تمدن ساز/حجت الاسلام والمسلمین کلباسی

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: دهه کرامت و برگزاری این گونه بزرگداشت ها در طول سال بهانه و فرصتی در جهت شناخت مسیر راه و مجاهدت‌های اهل بیت علیهم السلام است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی در برنامه گامی به سوی ظهور در شبکه جهانی ولایت ضمن گرامیداشت دهه کرامت خاطرنشان ساخت: این ایام مبارک و پر خیر و برکت فرصتی است تا هر فرد مسلمان از این ظرفیت عظیم بهره کافی ببرد.

استاد حوزه علمیه در ادامه تصریح کرد: دهه کرامت و برگزاری این گونه بزرگداشت ها در طول سال بهانه و فرصتی در جهت شناخت مسیر راه و مجاهدتهای اهل بیت علیهم السلام است.

کارشناس مذهبی شبکه جهانی ولایت، شهر مقدس قم را ماوای اهل بیت علیهم السلام دانست و تصریح کرد: شهر قم که امروزه به عنوان قطب دین و فرهنگ اسلامی در جهان اسلام شناخته می شود همگی در پرتو عنایات یکی از منسوبین خانواده مکتب اهل بیت علیهم السلام حضرت معصومه (س) می باشد که به برکت وجودی این بانوی عظیم شان شاهد ظهور و بروز برکاتی من جمله وجود حوزه های علمیه و مراجعه کنندگان تشنه معارف از سرتا سر دنیا به این شهر مقدس هستیم که این مکان محل نشر معارف اهل بیت علیهم السلام شده است.

وی توجه به علم و دانش و معرف افزایی از قران، سنت و پیامبر را امری مهم خواند و ابراز داشت: باید نسبت به وجود شبهاتی که دشمنان اسلام به مبانی دینی مطرح میکنند اگاه باشیم و بدانیم که خدشه وارد کردن به ارکان دین اسلام با تبلیغات مستمر و شبانه روزی در طول تاریخ به اقتضای شرایط زمان وجود داشته و صرفا مربوط به یک زمان معین نمی باشد لذا ما بایستی درس را از حرم ایشان فرا بگیریم و در جهت معرفت افزایی علم و اگاهی اهتمام لازم را داشته باشیم تا راه را برای ما بگشاید.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی خاطرنشان ساخت: در روز قیامت هر کسی پشت سر امام خود مهشور میشود یعنی این که در این دنیا پشت سر چه کسی حرکت کرده است با او محشور خواهد شد لذا ان کسی که پشت سر امام عصر(عج) حرکت کرده است که امتداد امامت با امام خود محشورخواهد شد و این درسی است که در مسیر امام باید تا پای جان باشیم لذا باید حضرت معصومه سلام الله علیها که ماوا و پناهی برای محبان اهل بیت علیهم السلام است محلی برای درک مفاهیم دین مبین اسلام است که باید از این ظرفیت عظیم در جهت تعمیق بخشی به مفاهیم دینی خود تلاش کنیم تا در دنیا و اخرت رستگار شویم.
وی با بیان اینکه با تحکیم معرفت و فهم عمیق معارف، انسان می تواند خود راحفظ کند ابراز داشت:مسئله امامت و نوبت مسایل مهمی است که میطلبد نسبت به این امور بیشتر مطالعه شود، چرا که در غیر این صورت در مواجهه با شبهات سردرگم خواهیم شد و در اینجاست که با اهتمام به قرآن نسبت به تحکیم و تحصیل پایه های اعتقادی خود بیشتر تلاش کنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha