دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1087572
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
حجت الاسلام پاکدامن

حوزه/ دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت خراسان شمالی با اشاره به اجرای بیش از ۱۶۰ عنوان برنامه در دهه کرامت، گفت: یکی از برنامه‌های اصلی در این ایام برگزاری جشن روز دختر و تکریم دختران نخبه و فعال در مساجد با عناوین گوناگون است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حبیب‌الله پاکدامن، دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت خراسان شمالی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی، با محوریت تشریح ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت و جشنواره «مدهامتان»، گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی‌ شده ویژه ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و میلاد باسعادت امام رضا(ع) ارائه کرد و اظهار داشت: جشن‌های دهه کرامت با حضور ۵ خادم بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج (ع) در شهرها و روستاهای استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اجرای بیش از ۱۶۰ عنوان برنامه در دهه کرامت، افزود: یکی از برنامه‌های اصلی در این ایام برگزاری جشن روز دختر و تکریم دختران نخبه و فعال در مساجد با عناوین گوناگون است.

حجت‌الاسلام پاکدامن اضافه کرد: یکی از برنامه‌های اصلی ستاد دهه کرامت، برگزاری جشن محوری دهه کرامت و تجمع عمومی و اجرای همگانی سرود سلام فرمانده با حضور ابوذر روحی خواننده این سرود در بجنورد است.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های محوری پیش‌بینی‌شده ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان، استقبال و میزبانی از ۵ نفر از خدام آستان قدس رضوی توسط اهالی مسجد از چهارم تا دهم خردادماه سال جاری می‌باشد.

حجت‌الاسلام پاکدامن تصریح کرد: باهدف جریان سازی تبلیغی، امیدآفرینی و ایجاد نشاط و وحدت در میان دختران، جشن روز دختر با عنوان دختر ایران در بجنورد برگزار می‌شود و همچنین دختران نمونه و موفق هر شهرستان در زمینه‌های گوناگون علمی، فرهنگی، هنری در صداوسیما معرفی خواهند شد.

وی از برگزاری جشنواره هنر دخت در شهرستان اسفراین خبر داد و خاطرنشان کرد: برپایی جشن‌های دهه کرامت و پویش خدمت کریمانه، برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان و اجرای برنامه‌های «شمس الشموس» شامل آذین مساجد و تقدیر از دختران شهدا از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این ایام است.

دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت خراسان شمالی، با اشاره به برگزاری جشن‌های ویژه میلاد امام رضا(ع) در مساجد مزین به نام آن امام همام، گفت: در این راستا هم‌زمان با شب میلاد حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) در هر شهرستان به‌صورت محوری یک مسجد میزبان این جشن خواهد بود.

گفتنی است دهه کرامت از ۳۱ اردیبهشت‌ماه و اولین روز ماه ذی‌القعده مصادف با میلاد کریمه اهل‌بیت حضرت معصومه (س) آغاز و تا ۱۰ خرداد و مصادف با ۱۱ ذی‌القعده، سالروز ولادت نور بی‌پایان طوس، حضرت امام رضا(ع) ادامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha