یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اراک

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه ریحانة النبی (س) گفت: قرآن کریم و پیامبر(ص) اولین و کاملترین برنامه را برای زندگی زن مسلمان بیان کرده‌اند و اولین مبارزان علیه بردگی و بی ارزشی زنان بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه ریحانة النبی (س) اراک، پیش از ظهر امروز برنامه‌ای تحت عنوان بازدید دانش آموزان خانواده امداد از این مدرسه برگزار شد.

در ابتدا خانم جلالی مدیر مدرسه علمیه ریحانة النبی(س) اظهار داشت: قرآن کریم و پیامبر(ص) اولین و کاملترین برنامه برای زندگی زن مسلمان بیان کرده و اولین مبارزان علیه بردگی و بی‌ارزشی زنان بودند و ارزش والای زن را با نهایت رعایت شرایط جسمی و روحی او عرضه داشتند.

وی گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: چه فرزندان خوبی هستند دختران، گرم و مهربان، یار و مددکار، مونس و همدم، مبارک و پر خیر و اهل نظافت و پاکیزگی.

جلالی تصریح کرد: از مهمترین افرادی که با بردگی جنسی زنان مبارزه کرد و زن را آینه جلال و جمال خدا معرفی کرد، حضرت امام خمینی(ره) بود که در یکی از سخنرانی هایشان فرمودند: "زنان، مردان شجاع را در دامان خود بزرگ می‌کنند و زنان نیز همچون قرآن، انسان ساز هستند و اگر زنان شجاع و انسان ساز از ملت گرفته شوند، آن ملت به شکست و انحطاط کشیده می‌شود".

مدیر مدرسه علمیه ریحانه النبی(س) اراک، خاطرنشان کرد: زن مسلمان باید به دنبال رشد علمی و سعادت دنیوی و اخروی خود باشد و حیا و عفت را سر لوحه خود در همه امور زندگی قرار دهد و از اینکه تبدیل به عروسک خیمه شب بازی شود و جسم خود را تبدیل به بتی کرده و هر روز هم و غم خود را آرایش کردن آن قرار دهد، پرهیز نماید.

در ادامه خانم کاظمی معاون فرهنگی مدرسه علمیه ریحانة النبی(س) پیرامون مهارت‌های زندگی (مهارت حل مساله) را به صورت گفت‌وگو محور و کارگاهی بیان نمود و اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی ده مهارت را به عنوان مهارت‌های زندگی بیان کرده از جمله مهارت خود آگاهی، مهارت تصمیم گیری، مهارت تفکر نقاد و مهارت حل مسئله، که مهمترین آنها همین مهارت حل مساله است.

وی افزود: کسی که به مهارت حل مسئله آگاه باشد، به بن بست نمی‌رسد و می‌تواند راهی برای حل مسایل مختلف پیدا کند، که پیش نیاز حل مساله داشتن روحیه جنگندگی است.

در پایان این مراسم نیز خانم بنی جمالی معاون آموزش مباحثی را پیرامون تحصیل در حوزه برای دانش آموزان تشریح کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha