سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مرتضی مطیعی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی ضمن آسیب‌شناسی فرهنگ عمومی در استان و شهرستان و با تشریح ارتباط اقتصاد و فرهنگ گفت: یکی از وظایف شورای فرهنگ عمومی تبیین ابعاد مختلف فرهنگ اشتغال و برنامه‌ریزی برای آموزش کسب و کار موفق، پایدار و درآمدزا در بین جوانان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سمنان پس از چند سال وقفه، به میزبانی دفتر امام جمعه سمنان، با تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت امام رضا (ع) گفت: حضرت علی‌بن موسی الرضا علیه السلام می‌فرماید «مَنْ کَانَ مِنَّا وَ لَمْ یُطِعِ اللهَ فَلَیْسَ مِنَّا» هرکس خودش را با ما بداند اما در اطاعت خدا کوتاهی کند، از ما نیست.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه اطاعت از فرامین الهی و دستورات رسول اکرم (ص) و اهل بیت (س) مهمترین ویژگی شیعیان واقعی است افزود: امیدواریم خداوند متعال ما را با همین ابراز ارادت های اندک، در شمار شیعیان واقعی قرار دهد و توفیق اطاعت از بندگی را نیز به ما عنایت فرماید.

فرهنگ، موضوعی چند بُعدی و فراگیر است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر خاطره‌ای از مرحوم حجت‌الاسلام احمدپناهی، امام جمعه موقت فقید سمنان گفت: مرحوم حجت‌الاسلام احمدپناهی در آن ایام تلاش‌های فراوانی برای موثر بودن شورای فرهنگ عمومی شهرستان انجام داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با تاکید بر اهمیت شورای فرهنگ عمومی در شرایط فعلی گفت: هم اکنون موارد متعددی در سطح شهرستان وجود دارد که بررسی آن‌ها بطور مستقیم در صلاحیت شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرار دارد.

امام جمعه سمنان توجه به پیوست فرهنگی در شهرک‌های جدید الاحداث نظیر مسکن مهر را ضروری دانست و گفت: موضوع فرهنگ، موضوعی چندبعدی و فراگیر است و به یک یا دو مساله خاص محدود نیست.

آموزش اصول کسب و کارِ مؤفق یک کار فرهنگی است/ کار فرهنگی کاری حساس و ظریف به شمار می‌رود

آموزش اصول کسب و کار موفق یکی از وظایف شورای فرهنگ عمومی است

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی ادامه داد: بعنوان مثال مسئولان فنی و حرفه‌ای استان از بی‌توجهی برنامه‌ریزان به این بخش در برنامه هفتم توسعه گلایه‌هایی دارند در حالی که مهارت آموزی یکی از ضرورت‌های ایجاد اشتغال در کشور است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با بیان اینکه ایجاد اشتغال در کشور با حوزه فرهنگ نسبتی مستقیم دارد، تصریح کرد: متاسفانه در حوزه کسب و کار و تجارت، آموزش‌های لازم به افراد جامعه بویژه جوانان ارائه نشده که این موضوع سردرگمی جوانان و خانواده‌های آنها در حوزه اشتغال را به دنبال دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی ضمن آسیب‌شناسی فرهنگ عمومی در استان و شهرستان و با تشریح ارتباط اقتصاد و فرهنگ گفت: یکی از وظایف شورای فرهنگ عمومی تبیین ابعاد مختلف فرهنگ اشتغال و برنامه‌ریزی برای آموزش کسب و کار موفق، پایدار و درآمدزا در بین جوانان است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان سمنان توجه به موضوعات ترافیکی، مسائل اجتماعی و دیگر مسائل دارای اولویت را از وظایف شورای فرهنگ عمومی شهرستان عنوان کرد و افزود: اعضای شوراهای فرهنگ عمومی در سطوح مختلف، اجازه تشریفاتی شدن جلسات این شوراها را ندهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی باز طراحی ساختار شورای فرهنگ عمومی شهرستان با توجه به اقتضائات روز را ضروری دانست و گفت: ارکان موثر و مسئول در بخش فرهنگ شهرستان باید در این شورا حضور داشته باشند.

در معابر عمومی از نمادهای مفهومی استفاده شود

امام جمعه سمنان در بخش پایانی سخنانش به استفاده از نمادهای مفهومی و دارای معنا در زیباسازی شهری اشاره کرد و افزود: گاهی در برخی معابر از اجسام و مجسمه‌هایی استفاده می‌شود که بی‌انگیزگی، یاس و ناامیدی را به ذهن متبادر می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با تحسین نصب تصاویر پرمضمون کودکان و نوجوانان در برخی خیابان‌ها با هدف ترویج فرزندآوری خاطرنشان کرد: استفاده از طرحهای ابتکاری و خلاقانه‌ در کنار توجه به ظرافت‌های کار فرهنگی می‌تواند به ارتقای سطح فرهنگ عمومی کمک شایانی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha