شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
صفایی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری روز یکشنبه در سازمان انرژی اتمی ایران با اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار و پیرامون مسائل مختلف به تبادل نظر پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری روز گذشته در سازمان انرژی اتمی ایران با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار و پیرامون مسائل مختلف به تبادل نظر پرداخت.

حل مسئله مهم سکونت مردم روستاهای هلیله و بندرگاه و تعیین تکلیف این مسئله که مقرر شد بودجه مورد نیاز این طرح‌ در برنامه هفتم توسعه کشور قرار داده و تأمین اعتبار شود و طبق نظر مردم این دو روستا اعمال نظر و برنامه‌ریزی شود.

همچنین مقرر شد تجهیزات مورد نیاز اورژانس هسته‌ای تأمین و به زودی جهت راه اندازی آن تدبیر شود.

علاوه بر این پیرامون طرح جاده دسترسی و خروجی دوم شهر بوشهر صحبت و تبادل نظر شد.

احیای برنامه‌ریزی آموزش کارگران و کارکنان‌ ماهر با دانش فناوری هسته‌ای از دیگر مباحث بود که مقرر شد این کار در تمام مناطق دارای مرکز هسته‌ای به‌ویژه بوشهر صورت بگیرد.

در رابطه با تجهیز آزمایشگاه علوم‌ مرتبط با دانش هسته‌ای و مدیریت نیروگاهی در دانشگاه خلیج فارس مقرر شد که کمک‌های ویژه در این رابطه صورت پذیرد.

همچنین محمد اسلامی نیز نسبت به طرح حمایت از نیروهای بومی و تربیت نیرو و پذیرش ویژه از بوشهر قول مساعد داد و در این رابطه طرح عملیاتی آن را نیز بیان کرد.

در رابطه با اجرای پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی در استان بوشهر توسط نیروگاه اتمی مقرر شد یک کارگروه به بوشهر اعزام شده و در این رابطه طرحی با نظارت حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری نوشته و به‌عنوان مبنای پیوست‌های فرهنگی مد نظر مدیران نیروگاه اتمی بوشهر قرار بگیرد.

پیرامون تأمین آب شرب استان توسط نیروگاه اتمی که جزء مصوبات سفر رئیس جمهوری می‌باشد و به اشکالاتی برخورد کرده نیز مقرر شد تا در هر صورت کار ادامه‌ پیدا کند و در راستای حل مشکل با وزارت نیرو هماهنگی‌های لازم صورت گیرد.

در پایان این جلسه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از حمایت‌ها و هدایت‌های حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری تشکر و با اهدای یک جلد قرآن نفیس از وی تقدیر کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علیرضا IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    0 1
    اگر بنا باشد که گزارش فعالیت نمایندگان ولی فقیه در استان ها در سایت حوزه منتشر شود، اخبار حوزوی به حاشیه کشیده می شود