جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علیرضا پیروزمند

حوزه/ عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی گفت: از جمله مهم ترین الزامات در راستای بهبود وضعیت اقتصادی و رفع مشکلات در این عرصه، بها دادن به توانمندی های داخلی است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر علیرضا پیروزمند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که رشد تولید و مهار تورم در سایه همت و تلاش مضاعف مردم و مسئولان در جبهه اقتصادی میسر است، ابراز داشت: هنر مدیران ما باید این باشد که طوری رفتار و عمل کنند که به تدریج تهدیدها تبدیل به فرصت برای کشور شود و از آن سو مردم نیز با کار و تلاش خستگی ناپذیر، زمینه رشد تولید ملی و تقویت ارزش پول کشور را فراهم نمایند.

وی افزود: آن چه مهم است این که از همه ظرفیت های داخل کشور از جمله نیروی انسانی مستعد و توانمند به درستی در راستای شکوفایی و تحول اقتصادی استفاده کنیم و از سوی دیگر از مشکلات و سختی ها نهراسیده بلکه به دنبال خلق فرصت برای رشد و رونق اقتصادی باشیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اهمیت اصلاح الگوی مصرف و ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در جامعه گفت: پشتوانه اقتصاد قوی، فرهنگ قوی است و لذا بنده معتقدم که در سایه رشد فرهنگی، رشد اقتصادی حاصل می شود.

وی اضافه کرد: ما باید ضمن شناسایی و رفع نقاط ضعف اقتصادی به دنبال ارتقای فرهنگ جامعه باشیم به این معنا که مردم به سمت خرید و مصرف کالای تولید داخل رغبت و گرایش پیدا کنند و از سوی دیگر شاهد اصلاح الگوی مصرف و پرهیز جدی از اسراف و تبذیر در زمینه فرهنگ عمومی باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین پیروزمند همچنین بیان داشت: بی شک در این خصوص رسانه های جمعی به ویژه صداوسیما نقش بسیار مهمی می توانند ایفا کنند و با تولید محتواهای قوی رسانه ای و البته تأثیرگذار به این رسالت کلیدی خود جامه ی عمل بپوشانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha