پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ظ

حوزه / امام جمعه کاشان، با بیان اینکه امام خمینی(ره) متوجه شد که با اصلاحات آمریکایی دشمن به دنبال نابودی اسلام است، گفت: امام راحل توطئه آمریکایی‌ها در حذف اسلام در این اصلاحات را برای علمای بزرگ حوزه و روحانیون تبیین کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان در مصلای بقیه الله الاعظم(عج) این شهر، ضمن گرامی داشت هفته محیط زیست، اظهار داشت: فقط ۴۵ درصد سیاست‌های کلی رهبر معظم انقلاب در بحث محیط زیست عملی شده است.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه دربند هشتم سیاست‌های کلی نظام در بخش محیط زیست، باید از انرژی‌های پاک در محصولات کشاورزی و ارگانیک استفاده شود، گفت: براساس این سیاست باید الگوی تولیدمان را در بخش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی اصلاح کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، ضمن گرامی داشت قیام خونین پانزده خرداد، اظهار کرد: در شانزدهم مهر سال ۴۱ آمریکایی‌ها به محمد رضا پهلوی دستور دادند که اصلاحات آمریکایی در ایران از جمله قسم نخوردن به قرآن اجرا شود.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه امام خمینی(ره) متوجه شد که با اصلاحات آمریکایی دشمن به دنبال نابودی اسلام است، خاطرنشان کرد: امام راحل توطئه آمریکایی‌ها در حذف اسلام در این اصلاحات را برای علمای بزرگ حوزه و روحانیون تبیین کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه محمد رضا شاه پهلوی در واکنش به موضع گیری امام(ره) زشت‌ترین تعبیرات را نسبت به علما و روحانیون به کاربرد، گفت: محمدرضا شاه به خاطر کنار نرفتن از قدرت لایحه انجمن حمایتی را به دستور آمریکایی‌ها حذف کرد و ذلت خودش را به عنوان یک غلام حلقه به گوش بیش از پیش آشکار کرد.

امام جمعه کاشان، به اطلاعیه امام راحل در ۲۲ اسفند ۴۱ اشاره کرد و گفت: در این اطلاعیه، حضرت امام(ره) خطاب به علما، دوم نوروز ۴۲ را به خاطر توهین شاه به اسلام در فیضیه قم عزای عمومی اعلام کرد و در این روز که مصادف با شهادت امام صادق(ع) بود، ماموران شاه، طلاب حاضر در این جلسه را به خاک و خون کشیدند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه بیشترین شهید پانزده خرداد را در ورامین، تبریز و قم دادیم، اظهار کرد: در پانزده خرداد ۴۲ بیش از ۱۱ هزار شهید دادیم، لذا امام(ره) فرمودند، پانزده خرداد را تا پایان عمر عزای عمومی اعلام می‌کنم.

امام جمعه کاشان، ادامه داد: امام راحل فرمودند، پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ۵۷ دستاورده قیام خونین پانزده ۴۲ بود.

امام جمعه کاشان، ضمن تسلیت سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، گفت: رهبری امام راحل علاوه بر ۱۵ سال قبل از پیروزی انقلاب و ده سال بعد از انقلاب، بی نظیر بود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha