جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
البرز

حوزه/ امام جمعه چهار باغ گفت: غربی‌ها دائماً به وسیله‌ عوامل و دستیاران خود با تحلیل‌های گوناگون، ملت ایران را تحقیر می‌کردند و به آنها می‌باوراندند که «نمی‌توانند» ولی حضرت امام(ره) درس «ما می‌توانیم» را در جامعه ایرانی نهادینه کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، حجت الاسلام قادر محمدی امام جمعه چهارباغ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، با اشاره به سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: امام(ره) آمریکا را «شیطان بزرگ» و «ام الفساد قرن» نامیدند که این همان هنر دشمن شناسی ایشان است.

وی در ادامه با اشاره به ابعاد شخصیتی برجسته امام(ره)، گفت: سه بُعد اصلی در مکتب امام بزرگوار، بُعد معنویت، بُعد عقلانیت و بُعد عدالت است.

حجت الاسلام محمدی به رمز هویت بخشی امام خمینی(ره) به ملت ایران اشاره کرد و یادآور شد: غربی‌ها دائماً به وسیله‌ عوامل و دستیاران خود با تحلیل‌های گوناگون، ملت ایران را تحقیر می‌کردند و به آنها می‌باوراندند که «نمی‌توانند» ولی حضرت امام(ره) درس «ما می‌توانیم» را در جامعه ایرانی نهادینه کردند.

وی اظهار کرد: امام(ره) برای مردم این نکته را آشکار کردند که صاحب اصلی مملکت، خود مردم هستند.

امام جمعه چهار باغ به سالروز پانزده خرداد اشاره کرد و یادآور شد: در قیام خونین ۱۵ خرداد، سه عنصر کلیدی مردم، رهبری و انگیزه الهی وجود داشت و هر موفقیتی که برای ملت حاصل شده نیز از اجتماع این سه عنصر بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha