دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه عالیشهر

حوزه/ امام جمعه عالیشهر گفت:امام خامنه‌ای همان امام خمینی(ره) است و هرچه حضرت امام(ره) داشت، ایشان هم دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد امام جمعه عالیشهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه، اظهار داشت: عبادت خداوند شرطی دارد که اگر نباشد عبادت حساب نمی‌شود، بلکه گناه هم نوشته می‌شود و آن انجام عمل برای خدا است که اخلاص نامیده می‌شود، اگر بهترین کارهای ما که نماز است هم برای خدا نباشد، عبادت حساب نمی‌شود و حتی به عنوان گناه و ریا و خودنمایی در صفحه گناهان ما ثبت خواهد شد.

وی افزود: ویژگی کار برای خدا این است که هیچ‌گاه اختلاف و درگیری در آن به وجود نمی‌آید، حتی اگر افراد زیادی متولی آن باشند، مثلاً اگر ۱۲۴ هزار پیامبر بخواهند با هم کار فرهنگی انجام بدهند، کوچکترین اختلافی بین آنها نخواهد بود.

امام جمعه عالیشهر عنوان کرد: اینکه ما مشاهده می‌کنیم اختلاف میان افراد و مسئولین به وجود می‌آید و گروه‌های مختلف چه آنهایی که کار فرهنگی می‌کنند و چه آنهایی که کار اجرایی می‌کنند و چه شوراهایی که برای حل مشکلات مردم باید تصمیم بگیرند با هم درگیر می‌شوند، بخاطر این است که یا همه و یا تعدادی از آن‌ها انگیزه غیرخدایی دارند و هوای نفس را پیروی می‌کنند، در حالی که اگر هدف خدمت به مردم بخاطر خدا باشد، هرگز شاهد این همه اختلاف نخواهیم بود.

وی بیان کرد: امام راحل، ویژگی‌های منحصر به فرد زیادی داشتند و از یک جامعیت کم نظیر برخوردار بودند، جامعیت در فقاهت، فلسفه، عرفان، اصول و آگاهی‌های سیاسی و اجتماعی، توجه به اهمیت اخلاق و تهذیب نفس، حالت تضرع عاشقانه و گریه‌های نیمه شب تا آخرین لحظه عمر در ایشان جلوه‌گر بود، شجاعت کم نظیر که خودشان فرمودند "و الله در تمام عمرم یک لحظه نترسیدم" از ویژگی‌های این بزرگوار بود.

حجت الاسلام حمیدی نژاد، ابراز کرد: اتصال آن حضرت به خداوند به قدری قوی بود که از آینده خبر می‌داد و در سال ۱۳۴۲ که رژیم پهلوی به فیضیه حمله کرد و علما را کتک می‌زدند و لباس آنها را پاره می‌کردند، فرمودند این‌ها می‌روند و شما می‌مانید، در همان سال‌ها فرمودند این انقلاب پیروز می‌شود و خیلی از خبرهایی که بعدها محقق شد و حتی خبرهایی که هنوز محقق نشده، مثل پیش بینی فروپاشی آمریکا که حتماً محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: امام خامنه‌ای همان امام خمینی(ره) است و هرچه حضرت امام(ره) داشت، ایشان هم دارد و البته به خاطر تغییر شرایط زمان و سختی کار رهبر معظم انقلاب، رهبری ایشان در دنیا بی‌نظیر است که دوست و دشمن به آن اعتراف دارند.

امام جمعه عالیشهر گفت: رئیس جمهور روسیه در سفر اول به ایران که به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌رود، می‌گوید من هرچه در مورد حضرت عیسی خوانده بودم در این شخص دیدم.

وی افزود: خانم رایس وزیر خارجه وقت آمریکا می‌گوید، رهبر ایران می‌تواند نقشه‌هایی که را که بهترین ذهن‌ها با صرف بیشترین بودجه‌ها در زمانی بسیار طولانی کشیده و مجریانی ماهر اجرای آن را به عهده گرفته‌اند را با یک سخنرانی خنثی کند.

حجت الاسلام حمیدی نژاد، یادآور شد: امام خمینی(ره) می‌فرماید در تمام دنیا مثل آقای خامنه‌ای نمی‌توانید پیدا کنید.

وی عنوان کرد: اگر ما مدیریت رهبر معظم انقلاب را با مدیریت روسای جمهور آمریکا مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که ایشان چه قدرتی دارد، آنها آمریکا را از ابر قدرتی دنیا به جایی رسانده‌اند که خودشان می‌گویند در آینده نزدیک از بین می‌رود و امام خامنه‌ای ایران را از یک کشور ضعیف تو سری خور به جایی رسانده که دشمنان ما هم اعتراف می‌کنند در آینده نزدیک ایران ابر قدرت دنیا است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha