پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
تبریز

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: هر جا مردم و اهالی محله با توجه به ظرفیت محلات توانستند مسائل محله را احصاء و به حل مشکلات بپردازند محله مقاوم شکل گرفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام سعید احمدی، بعدازظهر پنج شنبه در دوره تربیت مربی مشاور خانواده با حضور فعالان فرهنگی، طلاب و فعالان تربیتی گفت: در گفتمان انقلاب اسلامی و نظریه مقاومت امام خمینی(ره) محلات باید محلات مقاومی باشند. ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در محلات پایگاه‌های مقاومت شکل گرفت و دلیل شکل‌گیری این پایگاه‌ها مقام کردن محله در برابر مشکلات بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: نظریه محله مقاوم را در یمن، سوریه و محور مقاومت داریم و به دلیل تلاش‌های بی‌نظیر شهید سلیمانی محور مقاومت شکل گرفت. ما همین تفکرات را در سیره مقام معظم رهبری به وضوح می‌بینیم.

وی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی و حضور مربیان تربیتی برای ایجاد محله مقاوم لازم و ضروری است، خاطر نشان کرد: محله مقاوم یعنی اعضای آن محله به یک جبهه و همبستگی اجتماعی برسند و برای حل مسائل و ارتقاء و پیشرفت محله کمک کنند.

حجت الاسلام احمدی تأکید کرد: هر جا مردم و اهالی محله این جبهه را تشکیل دادند و با توجه به ظرفیت محلات توانستند مسائل محله را احصاء و به حل مشکلات بپردازند محله مقاوم شکل گرفته است. باید از ظرفیت اعضای محله برای حل مشکلات محله استفاده کرد. محلات مقاوم نقش مؤثری در کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

وی ادامه داد: یکی از معضلات محلات مسائل مربوط به خانواده‌ها است و شما مربیان تربیتی حلقه میانی اتصال مشکلات خانواده‌ها به ظرفیت‌های حاکمیتی مانند بهزیستی، کمیته امداد، سپاه و سایر ارگان‌ها هستید.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: با استفاده از ظرفیت خانواده‌ها در محلات می‌توانیم بسیاری از معضلات و مشکلات افراد محله را برطرف کنیم و حضور مربیان در محلات کم برخوردار می‌تواند محلات مقاومی را تشکیل دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha