جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 1089892
۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
خمینی کبیر

حوزه/ آنچه مهم است این که باید با مجاهدت، صبر و بصیرت و اهتمام همه جانبه در مسیر تحقق جهاد تبیین، به دنبال خنثی سازی توطئه ها و فتنه های فعلی و آینده دشمن باشیم و به این وسیله از میراث عظیم خمینی کبیر حراست نماییم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران به رغم آن که در طول این چهل و چهار سال، در اوج مظلومیت قرار داشته اما در عین حال با اقتدار توانسته بحران ها را از سر بگذراند و این ها همه از برکات راه مقدسی است که امام (ره) فراروی ما گشود و خلف صالح ایشان با درایت بالا، آن را ادامه داد و همچنان سکان هدایت کشتی انقلاب و نظام را به شایستگی در دست دارد.

البته یادمان نمی رود که در طول این سال ها، دشمنان بیرونی و درونی و از جمله منافقان و ایضاً دو جریان لیبرال و متحجر بسیار کوشیدند تا انقلاب اسلامی ایران از مسیر اصلی خود منحرف شود اما خواست الهی و همت و غیرت مردمانِ بصیر این دیار بر این قرار گرفت که انقلاب اسلامی با حفظ هویت انقلابی و اسلامی اش زنده و پویا برجای بماند و در طول این سال ها به منبعی عظیم از الهام بخشی و تحرک آفرینی در دنیا خاصه در مقیاس کشورهای مسلمان و اهل مقاومت در برابر کفار و مستکبران عالم بدل شود.

عزت و آبروی امروز را بدون تردید پس از عنایات حق تعالی و الطاف حضرات معصومین(ع) به برکت خون های مطهر شهیدان خاصه میراث خمینی کبیر داریم؛ او که با اتکال بر قدرت لایزال الهی، "نه شرقی و نه غربی" را یادمان داد و به ما باوراند که راه سعادت از مسیر"جمهوری اسلامی" می گذرد.

نکته حائز اهمیت در این میان آن که به هر حال جامعه ما پس از سپری شدن ۴۴ سال از پیروزی انقلاب و گذشت ۳۴ سال از زمان ارتحال پیر جماران، مُدام در حال پوست اندازی است و براین اساس باید تأکید کرد که تغییر نسل ها چنانچه توأم نباشد با جهاد تبیین و روشنگری و ایضاً اقناع رسانه ای می تواند آسیب زا باشد.

به همین خاطر از جمله اصلی ترین توصیه های مقام معظم رهبری در سخنرانی های مربوط به سالگرد ارتحال امام(ره) آن هم خطاب به نسل جوان و گروه های مختلف مردم این بوده که نگذارید از انقلاب اسلامی، هویت زدایی کنند، چه آن که این هویت همه اعتبار و سرمایه ما برای تداوم حرکتی است که از بهمن ۵۷ و حتی پیشتر از آن پایه گذاری شد.

خطر هویت زدایی از انقلاب یک چالش جدی برای کلیت ساختار نظام جمهوری اسلامی به شمار می رود، چه آن که هویت زدایی به معنای کنار گذاشتن "ارزش‌های انقلابی" از خود انقلاب است و طبعاً در چنین شرایطی، صرفاً پوسته ای ظاهری و بی خاصیت از انقلاب آن هم به دور از معنا و مفهوم اصلی برجای می ماند و اینجاست که اهمیت و ضرورت جهاد تبیین خود را نشان می دهد؛ جهادی که به تعبیر رسای رهبر عزیزمان، فریضه ای فوری و قطعی است.

نکته پایانی هم این که خدای منّان را شاکر و سپاسگزاریم که با وجود رهبری حکیم، مدبّر و دوراندیش، دشمنان قسم خورده ما نتوانسته اند به هدف خود تاکنون دست پیدا کنند، منتهای مراتب خطر همچنان جدی است و باید با مجاهدت، صبر و بصیرت به دنبال خنثی سازی توطئه ها و فتنه های فعلی و آینده دشمن بود.

سیدمحمدمهدی موسوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha