جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تبریز

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: هر جا که به وصیت امام(ره) عمل کردیم پیروز بودیم و هر جا از این وحدت کلمه غفلت کردیم، شکست خوردیم، این شاخصه نجات مردم بوده و همچنان خواهد بود.  

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، اظهار داشت: ۱۵ خرداد خمیر مایه نهضت امام(ره) و ملت ایران است و حضرت امام(ره) فرمودند من برای همیشه این روز را عزای عمومی اعلام می‌کنم.

وی ادامه داد: وصیت نامه امام(ره) آخرین و مهم‌ترین تألیف سیاسی ایشان است، محور کلامی امامی تأکید بر اصل وحدت و حضور مردم در صحنه‌ها بود.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: فراز و نشیب سال‌های پس از امام(ره) نشان داد که انقلاب اسلامی به لطف خدا و رهبری حکیمانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با وجود همه کینه‌ها و دشمنی‌ها و تحریم‌ها همچنان مقتدرانه در حال حرکت است.

وی در ادامه به سفر رئیس جمهور صهیونیست‌ها به جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: اسرائیل در صدد ایجاد مشکلات در جامعه مسلمین است که البته برقراری ارتباط بین دو کشور ایران و مصر مساله دیگری است که صهیونیست‌ها را دچار آشفتگی کرده، این رژیم سال‌ها تلاش کرد تا بین ایران و کشورهای اسلامی فاصله و اختلاف بیندازد و بین خود و این کشورها همگرایی ایجاد کند.

خطیب نماز جمعه تبریز افزود: رژیم صهیونیستی در داخل مرزها با مشکلات زیادی روبه‌روست، در این شرایط همه عوامل به نفع مسلمانان در حال چرخش است، ولی این اقدام رژیم اشغالگر یک خیانت آشکار به جهان اسلام و آرمان فلسطین است.

وی ادامه داد: طرح سازش کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی بعد از سال‌ها اشغالگری است، چرا که آنها فکر می‌کنند راه سعادت‌شان در همگرایی با کشورهای مسلمان است نه اشغالگری.

امام جمعه تبریز گفت: رژیم صهیونیستی برای بقا به دو اصل ایجاد جنگ منطقه‌ای و هویت‌بخشی نیاز دارد، در حالی که هرگونه اعتبار بخشی به رژیم صهیونیستی، آیا به معنای خیانت به امت اسلامی نیست؟

وی خطاب به کشورهای همسایه اظهار کرد: همه شرایط نشان می‌دهد غرب در مسیر سراشیبی و نابودی قرار دارد و رابطه با جریان غرب و رژیم صهیونیستی به عنوان مولود نامشروع‌شان سرمایه‌گذاری روی اسب بازنده است و لذا معتقدیم مردم مسلمان و دوست و برادر جمهوری آذربایجان پاسخ این اقدام اسرائیل غاصب را خواهند داد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم افزود: هر جا که به وصیت امام(ره) عمل کردیم پیروز بودیم و هر جا از این وحدت کلمه غفلت کردیم، شکست خوردیم، این شاخصه نجات مردم بوده و همچنان خواهد بود.

وی با بیان اینکه بعد از ارتحال امام(ره) و در کمتر از ۲۴ ساعت، حضرت امام خامنه‌ای به عنوان رهبر نظام اسلامی ایران انتخاب شد که مساله مهمی بود، اظهار کرد: دشمنان همه فعالیت‌ها و توطئه‌ها و شهادت رساندن رئیس جمهور و نخست وزیر و آغاز جنگ تحمیلی را شروع کردند و در این امید بودند که اگر امام(ره) نباشد، انقلاب هم نخواهد بود، ولی اقدامات شایسته مجلس خبرگان رهبری در انتخاب رهبر در کمتر از ۲۴ ساعت مشت محکمی بر دهان دشمن زد و امید آنها را به یأس تبدیل کردند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه با ازدواج مشکلات جمعیت هم حل می‌شود، توضیح داد: در حال حاضر سن امید به زندگی در کشور ۷۴ سال است، میانگین سن ازدواج مردان ۲۴ سال و میانگین سن ازدواج زنان ۲۳ سال، زنانی که در سن باروری در کشور هستند، ۳۲ میلیون نفر می‌باشند و زنانی که در سن ازدواج هستند نیز ۱۲ میلیون نفر هستند.

وی ادامه داد: اکثر زایمان‌ها به صورت سزارین است، در نتیجه این خانم‌ها دیگر برای فرزندآوری بیشتر شرایط مساعدی نخواهند داشت، در حال حاضر ۵۶ درصد زایمان‌ها در کشور ما سزارین است در حالیکه استاندارد جهانی کمتر از ۲۵ درصد می‌باشد. ‌

خطیب نماز جمعه تبریز، با اشاره به آمار قیاسی بین سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰، گفت: در استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان در سال گذشته ۳.۷ درصد کاهش موالید نسبت به سال ۱۴۰۰ ثبت شده دارند.

وی اضافه کرد: قطعا با افزایش جمعیت مساله خانواده مهم تلقی می‌شود، اقتصاد کشور رشد پیدا کرده و نخبه‌یابی کشور زیادتر می‌شود و ده‌ها دلیل دیگر می‌تواند با افزایش جمعیت بهتر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha