شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ی

حوزه / امام جمعه بادرود، امام خمینی(ره) را شناسنامه انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: اگر می‌خواهیم ارمغان امام و یادگار امام که انقلاب اسلامی است، همچنان زنده و پویا و شاداب بماند، باید پایه‌های حکومت را برمبنای خدامحوری حفظ کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بادورد در مصلای این شهر، ضمن اشاره به حضور کاروان زیر سایه خورشید، اظهار داشت: در ایام دهه کرامت کاروان زیر سایه خورشید برنامه بسیار خوبی را در شهر بادرود اجرا کرد.

امام جمعه بادرود، حضور خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) در شهرهای مختلف کشور را موجب ایجاد نشاط معنوی در بین مردم دانست و گفت: گاهی زائران محضر نورانی امام رضا(ع) در مشهد الرضا مشرف می‌شوند و گاهی خود امام رضا(ع) از طریق کاروان زیر سایه خورشید زمینه را برای زیارت مردم فراهم می‌کند.

حجت الاسلام قاسمی، به برکات حضور حرم امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در ایران اشاره کرد و یادآور شد: اگر امام رضا(ع) و خواهرش حضرت فاطمه معصومه(س) به کشورمان نمی‌آمدند، مسیر تاریخ، فرهنگ و اجتماع ایرانیان به سمت و سوی دیگر می‌رفت.

امام جمعه بادرود، با اشاره به پیوند ناگسستنی با ائمه اطهار(ع)، خاطرنشان کرد» امام رضا(ع) از حامیان، فداییان و شیعیان خود انتظار دارد که رسالت شان برای مردم بیش از پیش احیا شود.

حجت الاسلام قاسمی، تصریح کرد: حضور کاروان زیر سایه خورشید به معنای حضور فرهنگ رضوی، ایثار، سخاوت، شجاعت، غیرت، مهر و عاطفه، محبت و گذشت در زندگی است.

امام جمعه بادرود در ادامه ضمن گرامی داشت سالروز ارتحال امام امت، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و قیام پانزده خرداد، گفت: امام خمینی(ره) با شجاعت برخاسته از ایمان راسخ به قدرت لایزال الهی، به آزادگان جهان نشان داد که می‌توان در برابر قدرت‌های استکباری ایستاد و آن‌ها را شکست داد.

حجت الاسلام قاسمی، با بیان اینکه استکبار جهانی ضربه‌ای که از امام خمینی(ره) خورده است را فراموش نخواهد کرد، یادآور شد: حرکتی که امام راحل آغاز کرد، قطعاً تا نابودی کامل جبهه باطل و غلبه مستضعفین بر مستکبران عالم ادامه خواهد داشت.

امام جمعه بادرود، به انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان ولی امرمسلمین جهان در سال ۱۳۶۸ اشاره کرد و گفت: حقیقتاً آنچه که داغ جانسوز رحلت حضرت امام خمینی(ره) را قابل تحمل کرد، انتخاب آگاهانه جانشین شایسته ایشان، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای توسط اعضای مجلس ‌خبرگان رهبری به عنوان خلف صالح حضرت امام(ره)، دوستان انقلاب اسلامی را شاد و دشمنان انقلاب اسلامی را نا امید کرد.

حجت الاسلام قاسمی ادامه داد: مقام معظم رهبری با باور مومنانه به سنت‌های الهی، انقلاب اسلامی را عزتمندانه از گردنه‌های سخت عبور دادند و با هدایت‌های الهی خویش، توطئه‌های دشمنان ایران اسلامی را خنثی کردند.

امام جمعه بادرود، با بیان اینکه مردم مومن، شریف و بصیر ایران اسلامی با ولایتمداری مثال‌زدنی خویش شکرگزار نعمت رهبران الهی خویش بوده‌اند، اظهار کرد: عزتی که خداوند به این ملت عطا کرده، نتیجه این قدرشناسی است.

حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری، امام(ره) یک حقیقت همیشه زنده و جاودان می‌باشد، یادآور شد: قیام امام خمینی(ره) همچون جد بزرگوارشان پیامبر عظیم الشأن اسلام و امام حسین(ع) قیام لله بود.

امام جمعه بادرود، امام خمینی(ره) را شناسنامه انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: اگر می‌خواهیم ارمغان امام و یادگار امام که انقلاب اسلامی است، همچنان زنده و پویا و شاداب بماند، باید پایه‌های حکومت را برمبنای خدامحوری حفظ کنیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha