پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حکمتی

حوزه / امام جمعه موقت یاسوج گفت: شنیدن صدای خرد شدن استخوان کمونیسم پیشگویی بزرگ امام راحل بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام سیروس حکمتی نیک امام جمعه موقت یاسوج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یاسوج، اظهار داشت: در روایتی از امام صادق(ع) آمده است که، آن در روز قیامت ضمانت و شفاعت چهار گروه را می‌کنم، اول کسانی که در زندگی اهل انفاق و دستگیری از مستمندان باشند و هم‌نوع بودن خود را در انفاق به دیگران نشان می‌دهند.

وی گفت: شایسته است در بین فامیل و همسایگان افرادی که تمکن مالی دارند، در این وضعیت سخت اقتصادی و بازار، دستگیری از نیازمندان داشته باشند.

امام جمعه موقت یاسوج، به تشریح ادامه روایت پرداخت و یادآور شد: دوم اینکه مروج سلام کردن در جامعه باشند و اینکه زودتر به دیگران سلام کنیم و منتظر نمانیم که دیگران به ما سلام کنند، زیرا سلام محبت و سلامت می‌آورد و از اسماء الهی است و سوم اینکه اگر اهل مجادله نباشی حتی اگر حق با خودت باشد در مجادله شرکت نکنید و چهارم در برخورد با مردم، اهل انصاف و عدالت باشید و همه چیز را برای خودتان نخواهید و آنچه را که برای خودتان می‌پسندید، برای دیگران هم بپسندید.

وی با اشاره به نزدیک بودن مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و روز پانزدهم خرداد، خاطرنشان کرد: این انقلاب با تفکر امام(ره) به پیروزی رسید و همچنین ادامه دهنده راه امام راحل، مقام معظم رهبری هستند که ۳۴ سال جامعه را به سوی ثبات و عزت و سربلندی برده‌اند و انقلاب را به زیبایی به‌رغم همه مشکلات و تهدیدات خارجی و برخی مشکلات داخلی و همچنین پیچ‌های خطرناک، حکیمانه کشتی‌بان بوده‌اند.

وی گفت: در آستانه سالگرد ۱۵ خرداد هستیم که آغاز حرکت و جنبش اصلی انقلاب در این روز بوده و شهدای بسیاری را در ۱۵ خرداد تقدیم کردیم و لذا به شهدای روز تاریخی ۱۵ خرداد درود و سلام می‌فرستیم.

امام جمعه موقت یاسوج به تبیین و تحلیل راه و شخصیت گفتمان و مکتب حضرت امام(ره) اشاره کرد و یادآور شد: دشمنان در طول این چندین دهه به دنبال تحریف مکتب انقلاب و خط فکری حضرت امام(ره) بودند، بنابراین لازم است صاحبان قلم و اندیشه شخصیت امام خمینی(ره) را بیش از پیش برای مردم به خصوص نسل جوان و نوجوان تبیین کنند، به‌خصوص برای کسانی که انقلاب را درک نکرده‌اند و امام را ندیده‌اند.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) با شخصیت قاطعانه و بزرگ خود انقلاب را در کوران حوادث قرن بیستم پدید آورد، انقلاب بزرگی انجام داد که به نظر می‌رسد پشتیبان اصلی انقلاب، نصرت الهی بود.

امام جمعه موقت یاسوج به تبیین نصرت الهی پرداخت و خاطرنشان کرد: خداوند سنتی به نام نصرت الهی دارد که در آیات مختلفی نصرت الهی را وعده داده، البته ملاک نصرت الهی ایمان به خداست، پس معتقدیم که حضرت امام(ره) را خداوند یاری کرد.

وی یادآور شد: جیمی کارتر رئیس جمهور سابق آمریکا تنها یک سال پیش از انقلاب به شاه گفته بود که ایران جزیره ثبات است، اما ببینیم نصرت الهی چگونه به یاری امام(ره) آمد که همان جزیره ثبات دچار انقلاب بزرگی شد که فقط نصرت الهی پشت آن بود و هر شخصی به دنبال حاکمیت آموزه‌های دینی باشد، خداوند به او کمک می‌کند.

حجت الاسلام حکمتی نیک به تشریح شخصیت حضرت امام(ره) پرداخت و گفت: امام خمینی(ره) خصوصیات بسیار زیادی دارند، اما از مهمترین آنها دوراندیشی و آینده نگری است که آینده انقلاب را پیش بینی کرده بودند، دیگری صدور انقلاب بود که ایشان همیشه می‌فرمودند باید انقلاب خود را به مرزهای بیرون از کشور صادر کنیم و این گفتمان امروز به تمامی دنیا صادر شد.

وی با بیان اینکه حضرت امام(ره) دوراندیشی بسیار زیادی داشتند و به گورباچف گفته بودند که صدای خرد شدن استخوان کمونیسم به گوش می‌رسد، یادآور شد: تنها اندکی پس از آن هشدار تاریخی نظام کمونیستی شرق مضمحل شد و الان ۱۰۰ میلیون مسلمان در کشورهای بلوک شرق مشغول انجام اعمال اسلامی خود هستند.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه حضرت امام(ره) انسانی مبتکر و خلاق بود، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی و مدیریت ناب مردمی و انقلابی از ابتکارات امام راحل بود، ایشان در عینیت بخشیدن نقش مردم در جامعه سرآمد بودند.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha