پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ماموستا معروف خالدی

حوزه/ امام جمعه موقت شهرستان سنندج گفت: قیام مردمی ۱۵ خرداد ملت ایران علیه رژیم شاه یک واقعه بسیار مهم است که باید این روز و زوایای آن برای نسل جوان به خوبی تبیین و روشن شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا معروف خالدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر سنندج، اظهار داشت: برگزاری و برپایی میز خدمت توسط ادارات دولتی در اماکنی همانند مسجد جامع کاری ارزشمند است و امیدواریم این کار ادامه داشته باشد.

امام جمعه موقت سنندج گفت: مردم می‌توانند با وجود میز خدمت، مشکلات و پیشنهادات خود را به مسئولان ارجاع دهند، بنابراین میز خدمت بهترین و کوتاهترین راه برای پیگیری مشکلات جامعه است.

وی با اشاره به اینکه اسلام درباره صرفه جویی و میانه روی تأکیدات بسیاری دارد، یادآور شد: اسلام همواره انسان را به‌صرفه جویی و قناعت دعوت می‌کند، بنابراین شایسته است که در فصل تابستان که به نوعی شاهد اوج مصرف برق هستیم، با رعایت الگوی درست مصرف، دیگران را از این نعمت محروم نکنیم.

ماموستا خالدی ضمن تسلیت فرارسیدن سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره)، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) توانستند با حمایت و پشتیبانی ملت غیور ایران در برابر نظام ستم‌شاهی قیام کنند و ریشه طاغوت را در این مملکت بخشکانند.

امام جمعه موقت سنندج ادامه داد: قیام مردمی ۱۵ خرداد ملت ایران علیه رژیم شاه، یک واقعه بسیار مهم است که باید این روز و زوایای آن برای نسل جوان به خوبی تبیین و روشن شود.

وی در ادامه با اشاره به این که انسان همواره باید نام و یاد خدا را در گفتار و رفتار و کردار خویش به یاد داشته باشد، اظهار کرد: دوری از خداوند متعال، قرآن و رسول اکرم(ص) خود زمینه‌ای برای مشکلات در جامعه خواهد بود، بنابراین مسلمین باید با توکل به خدا زندگی خود را مدیریت کنند.

امام جمعه موقت سنندج تأکید کرد: دنیایی که ما اکنون در آن هستیم به سرعت می‌گذرد، بنابراین باید برای آخرت خود توشه مناسب ذخیره داشته باشیم و انسان و مسلمان باهوش کسی است که فریب ظاهر دنیا را نخورد.

ماموستا خالدی یادآور شد: نباید اجازه دهیم که مسایل دنیوی ما را از یاد خداوند متعال دور کند، زیرا دوری از خدا و معنویات و آنچه که اسلام دستور داده باعت از بین رفتن رزق و روزی و بی برکت شدن زندگی‌ها خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha